اعتصاب کارکنان شرکت توتال در دو پالایشگاه متعلق به این شرکت همچنان ادامه دارد و این مساله سبب شده تا اختلال در فعالیت پمپ بنزین‌ها در پاریس ادامه داشته باشد.

وضعیت پمپ بنزین‌ها در پاریس همچنان غیرعادی است

به گزارش قدس آنلاین از رادیو «فرانس بلو»، هرچند که وضعیت عرضه سوخت در فرانسه بهتر شده است اما تداوم اعتصاب در دو سایت به ویژه «گونفروویل» (Gonfreville) که تامین کننده سوخت پمپ‌های بنزین در منطفه «ایل دو فرانس» با مرکزیت پاریس است، سبب شده تا فعالیت جایگاه های سوخت در این شهرها و به‌ویژه پایتخت عادی نشود.

کلمان بون (Clément Beaune) وزیر حمل و نقل فرانسه دیروز (دوشنبه) اعلام کرد: اختلال در ۱۰ درصد جایگاه‌های عرضه سوخت ادامه دارد. این آمار در پایگاه اطلاع رسانی دولتی مشخص کننده بهای سوخت، حدود ۲۱ درصد اعلام می‌شود.

در منطقه سِن سَن دونی (En Seine-Saint-Denis) در شمال شرقی فرانسه نیز نیمی از جایگاه‌ها با کمبود سوخت مواجه هستند و از هر ۱۰ پمپ بنزین ذخایر سه تا پایان یافته است.

این گزارش درمورد زمان طولانی انتظار برای بنزین زدن در پایتخت نوشت: به عنوان مثال در یکی از پمپ بنزین‌های متعلق به توتال در منطقه ۱۵ پاریس، حدود ۱۰ خودرو در یک صف منتظر نوبت خود هستند.

شبکه سه تلویزوین فرانسه نیز گزارش داد: یکی دیگر از پالایشگاه‌های اعتصاب کرده «فزن» (Feyzin) در منطقه رون (Rhône) است. در این پالایشگاه از مدتی پیش با دستور دولت کارکنان به شکل حداقلی ۶ نفر در هر بخش به حضور در محل کار فراخوانده شدند.

در این سایت با ۱۲۰ تا ۱۳۰ نفر پرسنل ۹۰ درصد از کارکنان اعتصاب را ادامه داده اند.

بخش قابل توجهی از کارکنان شرکت توتال‌ انرژی فرانسه به دعوت اتحادیه‌های کارگری و به ویژه کنفدراسیون عمومی کار اعتصاب سه‌روزه خود را از ۲۷ سپتامبر (۵ مهر) آغاز کردند و این اعتصاب از آنجا که در مهلت مقرر به نتیجه نرسید تا امروز بارها تمدید شده است.

خواسته کارکنان توتال انرژی، افزایش ۱۰ درصدی دستمزد است. هفت درصد از این میزان برای متناسب شدن دستمزد با تورم و سه درصد دیگر برای برخورداری کارکنان از سود کلان شرکت توتال در پی افزایش بهای سوخت تحت تاثیر جنگ اوکراین مطالبه شده است.

این اعتصاب روز سه‌شنبه با اعتصاب سراسری و اعتراض به دستمزدها همراه و به شکلی گسترده برگزار شد و در روزهای اوج خود به بروز اختلال در نزدیک به ۳۰ درصد جایگاه‌های سوخت در سراسر فرانسه منجر شد.

در پی توافق به دست آمده روزهای گذشته در مورد افزایش دستمزد، دولت با مداخله در اعتصاب طولانی کارکنان توتال از ابزار قانونی خود برای بازگرداندن آنان به برخی از انبارهای سوخت و پالایشگاه‌ها استفاده کرده است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.