۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۸
کد خبر: 822449

جنایات رژیم صهیونیستی در کرانه باختری سبب شد مهم‌ترین حامی این رژیم هم مجبور به واکنش شود.

واکنش آمریکا به جنایات اسرائیل

به گزارش قدس آنلاین، رسانه‌های رژیم صهیونیستی خبر دادند، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا درباره بحرانی شدن اوضاع در کرانه باختری و افزایش خشونت ابراز نگرانی می‌کند.

وزیر خارجه آمریکا در جریان دیدار با یتسحاق هرتزوک رئیس رژیم صهیونیستی که به واشنگتن سفر کرده است، بدون اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در مناطق اشغالی گفت: ما به‌شدت از موج خشونتی (گسترش موج مقاومت) که کرانه باختری شاهد آن است، ناخرسند هستیم و از تمام طرف‌ها می‌خواهیم اقدامات لازم برای کاهش تنش‌ها را انجام دهند.

از سوی دیگر جنبش جهاد اسلامی فلسطین تأکید کرد هرگز به اشغالگران صهیونیست اجازه نخواهد داد در خاک فلسطین روی آرامش را ببینند.

به گزارش رسانه‌های فلسطینی، خضر حبیب از رهبران برجسته جنبش جهاد اسلامی فلسطین در پایان راهپیمایی مردم غزه در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در کرانه باختری تأکید کرد: هر روز اشغالگران قتل‌عام جدیدی را علیه ملت ما مرتکب می‌شوند، دشمن صهیونیستی طوری رفتار می‌کند که گویی او ساختاری فراتر از قانون است و هیچ کس یارای مجازات اشغالگر را چه سازمان ملل و چه سازمان‌های حقوق بشر ندارد، در حالی که کشورهای عربی هم همگی مقابل جنایات اشغالگران ساکت‌ هستند.

وی که به‌نمایندگی از گروه‌های مبارز فلسطینی در جمع تظاهرات‌کنندگان در غزه سخنرانی می‌کرد، افزود:‌ ای دشمن، تو شاید بتوانی فرزندان این ملت را به قتل برسانی اما هرگز نخواهی توانست اراده و عزم این ملت را برای ادامه جهاد و مقاومت در هم بشکنی، ما به تو اجازه نخواهیم داد که در خاک سرزمینمان احساس رضایت یا امنیت کنی.

اسماعیل رضوان از رهبران جنبش حماس نیز در سخنرانی خود در همین مراسم تأکید کرد: این راهپیمایی بیانگر همسویی و همراهی ملت فلسطین با مردم نابلس است.

واکنش آمریکا به جنایات اسرائیل

وی همچنین ضمن درود فرستادن به گروه عرین الاسود (بیشه شیران) و شهر نابلس که اعضای آن را در خود جای داده است، تأکید کرد: این گروه نماد ملت و مقاومت ماست.

وی تأکید کرد: اشغالگران مسئولیت کامل جنایت خود را علیه قدس، مسجد الاقصی، شهدا و ملت ما متحمل خواهند شد و خون قهرمانان نابلس بیهوده هدر نخواهد رفت بلکه به انرژی و خشمی علیه اشغالگران تبدیل می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.