رییس پلیس راهور مشهد با بیان اینکه 49 درصد فوتی‌های ناشی از تصادفات در این کلانشهر مربوط به تصادف در بزرگراه‌ها است، علت این امر را حادثه خیز بودن این معابر بر اثر تردد کامیون‌ها دانست.

بزرگ‌راه‌های مشهد قاتل اصلی تصادفات/ معابر بزرگ‌راهی جان 76 نفر را گرفتند
سرهنگ عباس عابدینی درگفت‌وگو با قدس آنلاین خراسان با بیان اینکه کلیه بزرگراه‌های مشهد با طول 104 کیلومتر با کمترین بارندگی حادثه خیز می‌شوند، در خصوص علت این موضوع گفت: یکی از موضوعات مهمی که باعث حادثه‌خیز شدن معابر بزرگراهی می‌شود، تردد زیاد کامیون‌ها و خودروهای سنگین است.
رییس پلیس راهور مشهد ادامه داد: دود حاصل از خودروهای سنگین که با سوخت فسیلی کار می‌کنند روی سطح معابر باقی می‌ماند و با یک بارندگی لغزنده و صابونی می‌شوند و همین عامل افزایش حوادث است.
وی با تاکید بر ضرورت اعمال محدودیت‌های قانونی برای ورود کامیون‌ها به معابر شهری، تصمیم‌گیری در این خصوص را منوط به تصمیم شورای ترافیک استانداری و دستور مقام قضایی دانست.
عابدینی به مشکلات اجرای این محدودیت‌ها هم اشاره و اذعان کرد: البته اجرای این تصمیم مشکل و تفکیک کامیون‌هایی که برای تخلیه بار یا بارگیری مجبور به تردد در داخل شهر باشند کاری هزینه‌بر است اما با دیدگاه کارشناسی اعلام می‌کنم باید به خاطر حفظ جان شهروندان تردد کامیون‌ها به داخل شهر مشهد محدود شود و از رینگ کنارگذر شمالی تردد کنند.
رییس پلیس راهور در ادامه به آمار فوتی‌های بزرگراهی هم اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال جاری 155 مورد فوتی حاصل از تصادفات در معابر کلانشهر مشهد ثبت شده که از این تعداد 76 مورد یعنی معادل 49 درصد فوتی‌ها مربوط به معابر بزرگراهی است.
وی به رانندگان خودروهای سنگین توصیه کرد در صورتی که بارشان مربوط به شهر مشهد نیست حتی الامکان از رنگ کنارگذر شمالی تردد کنند و در صورت تردد در شهر حداکثر احتیاط را داشته باشند در لاین سرعت حرکت نکنند و مراقبت و احتیاط لازم را در خصوص عابرین پیاده، موتورسیکلت‌ها و خودروهای سبک داشته باشند.
گفت‌وگو از معصومه مومنیان

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.