رئیس اداره نظارت و بازرسی جهاد کشاورزی مشهد از کشف ۷ و نیم تن برنج تقلبی و 2 محموله آرد یارانه‌ای و نیمه یارانه‌ای در مشهد خبر داد.

کشف بیش از 7 تُن برنج تقلبی در مشهد/ آردهای نیمه یارانه‌ای که با تعویض کیسه آزادپز می‌شدند!

علی اکبر نصری سرآسیا در گفتگو با قدس آنلاین خراسان درباره تغییر قیمت اقلام مصرفی سبد خانوار در مهرماه گفت: در مهرماه تغییر قیمت در کالاهای مورد مصرف روزانه مردم نداشته‌ایم و حتی در برخی موارد با افت قیمت‌ها هم مواجه بودیم، موضوع اصلی ما در این روزها بابت مرغ است که در چرخه سه گانه تولید، کشتار و فروشنده قرار دارد. گلایه‌های تولیدکنندگان مرغ نسبت به هزینه تولید از جمله جوجه‌ریزی و حمل و نقل وجود دارد و افزایشی در مورد خوراک دام نداشته‌ایم اما امروز طبق اعلام وزارت بازرگانی قیمت مرغ از ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان به کیلویی ۶۳ هزار تومان افزایش پیدا کرد.

رئیس اداره نظارت و بازرسی جهاد کشاورزی مشهد در ادامه افزود: افت قیمت برخی کالاها در مهرماه به دلیل تغییر تهیه اقلام در سبد خانوار با توجه به هزینه‌ها و درآمد مردم است.

نصری سرآسیا درباره کشفیات گشت تعزیرات در مهرماه نیز عنوان کرد: در مهرماه گشت‌های تعزیرات به صورت مرتب انجام شد که در این گشت‌ها هفت و نیم تن برنج تقلبی کشف شد؛ یکی از این محموله ها ۷۰ کیسه ۴۰ کیلویی آرد یارانه‌ای و نیمه یارانه‌ای بود که همراه با ۹۰ حلب روغن چهار و نیم کیلویی تاریخ مصرف گذشته در منزلی کشف شد و محموله دیگر ۳۴ کیسه آرد نیمه یارانه‌ای در حال انتقال به کیسه‌های آبی رنگ آزاد پز بود که با دستور شعبه دو تعزیرات حکومتی به تعاونی اتحادیه نانوایان انتقال پیدا کرد.

رئیس اداره نظارت و بازرسی جهاد کشاورزی مشهد با بیان اینکه پرونده‌های تخلف در مهرماه به صورت کلی کاهش پیدا کرده است، گفت: برای حل مشکلات نانوایی‌ها در حال بررسی سامانه "نانی‌نو" هستیم که در این سامانه برای نانوایان پرونده تشکیل می‌شود تا سهمیه نانوایان و نحوه استفاده آرد و سایر موارد در دسترس باشد.

گفت‌وگو از طاهره داودلی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.