رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: با توجه به استانداردهای تعیین شده تیبا یک، تیبا دو، ساینا و سمند برای همیشه با ناوگان خودروی سواری خداحافظی کردند و پیش از این هم تولید پراید متوقف شده بود.

تولید ۵ خودرو با پیگیری استاندارد متوقف شد/اصرار استاندارد به ایمن‌سازی ساختمان‌ها

به گزارش قدس آنلاین، مهدی اسلام پناه رئیس سازمان ملی استاندارد در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: جعل نشان برای هر کالایی رخ می‌دهد، اما نکته اینجاست که استاندارد تاکنون ذره‌بین برنداشته و این جعل علامات را ریز به ریز بررسی نکرده است.

رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: امروز بسیاری از کالاها در بازار نشان ملی استاندارد را دارند، ولی اصالت آن احراز نشده است و اصلا مشخص نیست زمان آن به پایان رسیده است یا خیر.

وی با اشاره به اینکه بارکد خوانی محصول مطمئن ترین راه برای شناخت محصول استاندارد است، اضافه کرد: این در واقع راحت‌ترین راه برای تشخیص کالای استاندارد از غیر استاندارد است.

اسلام پناه در ارتباط با آموزش و فرهنگ‌سازی استاندارد نیز گفت: ما در حوزه آموزش تا رسیدن به مطلوب مورد نظر فاصله داریم، البته که از گذشته مردمان ما به بحث اصالت و کیفیت توجه ویژه داشته‌اند.
رئیس سازمان ملی استاندارد با اشاره به اینکه استاندارد در حوزه رسانه و فرهنگ‌سازی به خوبی وارد عمل شده است،گفت: سیاست کلی این بوده که یک تبلیغات دسته‌جمعی و عمومی انجام شود.
وی با بیان اینکه تبلیغ استاندارد تبلیغ نشان ملی ایران است و تبلیغ شخصی محسوب نمی‌شود،گفت: همه دستگاه‌ها باید در حوزه استاندارد کمک کنند.
اسلام پناه در ارتباط با قوه قهریه استاندارد و نقش آن هم گفت: طبق قانون مجازات‌ها و جرائمی پیش‌بینی شده است و ظرفیت‌های خوبی در قانون دیده شده است مثلا کمیسیون ماده ۴۲ در استان داریم که مربوط به استاندارد است.
رئیس سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه طبق قانون استاندارد ضابط خاص دستگاه قضایی است، اما کمتر به آن عمل شده است، گفت: رفتار استاندارد نظارتی و تخصصی بوده و نیت ما بگیر و ببند نیست اما اگر کسی به جان و مال مردم ضربه بزند، برخورد خواهیم کرد.

وی در ارتباط با نظارت بر بخش مسکن نیز گفت: نظارت در این حوزه استصوابی است و سازمان ملی استاندارد در این حوزه استاندارد ۶۰۴۴ در ارتباط با بتن وضع کرده است و یا سایر متریالی که اجزای تولید یک ساختمان را تشکیل می‌دهد.

اسلام پناه با تأکید بر اصرار استاندارد به ایمن‌سازی ساختمان‌ها گفت: اصرار به ایمن‌سازی داریم چون نمی‌خواهیم دیگر هیچ ساختمانی مثل متروپل شود و خوشبختانه دستگاه قضایی نیز در این حوزه کمک حال استاندارد است.

رئیس سازمان ملی استاندارد درباره استاندارد خودور نیز گفت: سازمان ملی استاندارد کار زیادی دارد که یکی از آنها خودرو است و در این هفت یا هشت ماه چند خودروی غیرایمن و تولیدات آن جلوگیری کرده‌ایم.

وی ادامه داد: با توجه به استانداردهای تعیین شده تیبا یک، تیبا دو، ساینا و سمند برای همیشه با ناوگان خودروی سواری خداحافظی کردند و دو سال قبل هم برای پراید چنین اتفاقی رخ داد.

اسلام پناه با اشاره به همکاری رئیس جمهور در استانداردسازی خودروها گفت: خوشبختانه در این موضوع دولت پای کار ایستاد و رئیس جمهور فرمان ۸ ماده ای در این حوزه صادر کرد، البته با این حال خودروی جایگزین هم رونمایی شد.

رئیس سازمان ملی استاندارد در ارتباط با کالاهای اساسی که استاندارد بر آن نظارت دارد نیز گفت: همه کالاهای اساسی که وارد می‌شود استاندارد بر آن نظارت دارد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.