۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۸
کد خبر: 823477

در طول تاریخ پرفراز و نشیب این سرزمین تمسک به حربه کثیف جنگهای تجزیه طلبانه با استفاده از تأکید بیش از حد بر روی عنصر قومیت همواره یکی از سلاحهای خونین دشمن برای مبارزه با ملت ایران بوده و هست.

رونمایی از پروژه صدور جنگ تجزیه طلبانه به درون ایران

به گواهی تاریخ نه چندان دور این سرزمین بهترین ابزار برای ایجاد جنگهای قومیتی در هر کشوری نیز بهره بردن از رسانه‌های صوتی و تصویری است. این حربه‌ای بود که در جنگ جهانی دوم توسط آلمانها و انگلستان امتحان شد. اما در ایران امروز ما شاهد ظهور و بروز نوعی توطئه برضد تمامیت ارضی کشور هستیم که با جنگهای تجزیه طلبانه پیوندی عجیب و غریب دارد. رسانه نسبتاً جوان ایران اینترنشنال که به مدد دلارهای نفتی مسندنشینان ریاض توانسته نقش اصلی را در تنشهای اخیر بازی کند شاهدی بر این مدعا است در ادامه طی گفتگویی دوستانه با دکتر حسین رویوران متخصص مسائل غرب آسیا به دنبال رونمایی از پروژه امنیتی شبکه سعودی صهیونیستی ایران اینترنشنال برضد تمامینت ارضی ایران هستیم.

قدس آنلاین: بسم الله الرحمن الرحیم با تشکر از حضور شما در این گفتگو لطفاً به عنوان پاسخ به سؤال نخست کمی در خصوص پیشینه و سابقه تلویزیون ایران اینترنشنال توضیح دهید؟

رویوران: بسم الله الرحمن الرحیم ببینید شبکه ایران اینترنشنال در سال ۱۳۹۶ش به وسیله عربستان تأسیس شد آن هم بعد از مدت زمانی که جنگ یمن شروع شده بود و آقای محمد بن سلمان اعلام کرد که من جنگ را به تهران می‌کشانم. بر همین اساس بخشی از نقشه محمد بن سلمان برای کشاندن جنگ به داخل ایران تأسیس این شبکه بود. خوب این طبیعی است که وقتی یک شبکه برای مقابله با یک نظام سیاسی تأسیس می‌شود باید هم از سوی قدرتهای خارجی حمایت شود.

قدس آنلاین: به نظر شما به عنوان یک تحلیلگر با سابقه چه عواملی باعث شد که عربستان سعودی دست به چنین کاری بزند؟

رویوران: عربستان سعودی پیش از این به طرق مختلف هم به سلطنت ظلبهان و هم به منافقین کمک می‌کرد و اتفاقاً از طریق این جریانات یکی بخشی از بودجه شبکه من و تو را هم تأمین می‌نمود اما الان وضعیت ایران اینترنشنال فرق کرده چون عربستان سعودی احساس می‌کرد که به یک شبکه فارسی زبان کاملاً سیاسی نیاز دارد و به همین دلیل این شبکه خبری را انتخاب کرد و سیاستهای آن را طوری تنظیم نمود که کاملاً در تعارض با نظام جمهوری اسلامی باشد. لذا عربستان سعودی از شبکه ایران اینترنشنال به عنوان یک ابزار تقابل و جنگ با جمهوری اسلامی استفاده می‌کند و تلاشش بر این است که به این وسیله در معادلات منطقه یک توازنی ایجاد کند تا اگر ایران محور مقاومتی دارد عربستان هم از امکانات دیگری برای تقابل با ایران استفاده کند.

قدس آنلاین: از منظر جناب عالی نسبت تلویزیون ایران اینترنشنال با پروژه تجزیه ایران و وقایع اخیر چیست؟

رویوران: در این خصوص باید گفت: اولاً کسی که به دنبال تجزیه ایران است رژیم صهیونیستی است و الان غرب هم از این پروژه حمایت می‎کند و تلاش اینها بر این است که گروههای تروریستی قومیت محور را چه در کردستان و چه بلوچستان حمایت کنند و تمام این ابزارها را جهت افزایش فشار بر نظام سیاسی در ایران به کار بگیرند. درست که افرادی که در این شبکه کار می کنند ایرانی هستند ولی قطعاً دلسوز وحدت و یکپارچگی ایران نیستند. به علاوه موضع این شبکه معاند در قبال حوادث اخیر و تلاش آن برای مدیریت حوادث و تلاش آن برای ضربه زدن به امنیت جمهوری اسلامی ایران کاملاً روشن است. ایران اینترنشنال به دنبال دامن زدن به بدبینی و تشدید شکافهای سیاسی و قومی است.

قدس آنلاین: شما به عنوان یک تحلیلگر با تجربه در حوزه مطالعات غرب آسیا آینده شبکه ایران اینترنشنال را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

رویوران: به نظر من این شبکه در آینده از جمله موارد معامله ایران با عربستان خواهد بود ببینید الان عربستان در یمن گیر کرده و برای همین در آینده با استفاده از کارت شبکه ایران اینترنشنال با ایران معامله خواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.