معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: نام هفت کاروانسرای تاریخی خراسان رضوی در پرونده پیشنهادی ثبت جهانی زنجیره‌ای کاروانسراهای ایران در یونسکو قرار گرفت.

۷ کاروانسرای تاریخی خراسان رضوی در پرونده ثبت جهانی یونسکو قرار گرفت

به گزارش قدس آنلاین خراسان، احسان زهره‌وندی اظهار کرد: این آثار تاریخی عبارتند از کاروانسرای مزینان معروف به شاه عباسی در شهر داورزن، کاروانسرای فخرآباد در بجستان، کاروانسرای مهر در جاده سبزوار - شاهرود، کاروانسرای فخرداوود در مشهد، کاروانسرای عباس آباد در تایباد، کاروانسرای زعفرانیه در سبزوار و رباط شرف در شهرستان سرخس است.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی ادامه داد: سال گذشته با حضور ارزیابان یونسکو در استان، بررسی اهمیت و ارزش تاریخی این آثار بررسی شد که ثبت جهانی این پرونده زمان‌بَر است ضمن این که احتمال افزایش شمار کاروانسراهای استان در این پرونده وجود دارد.

وی گفت: ثبت جهانی این کاروانسراهای تاریخی موجب معرفی این آثار و افزایش شناخت جهانیان از فرهنگ و تاریخ ایران و خراسان می‌شود.

زهره‌وندی افزود: پیگیری به سرانجام رسیدن ثبت جهانی این پرونده با وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است که در این زمینه روند ارزیابی استانهای دارای اثر در تسریع ثبت جهانی موثر است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.