مردم شهر گلبهار با جمعیتی حدود ۱۶۰هزار نفر، از کمبود جایگاه سوخت رنج می‌برند و این در حالی است که ساکنان دیگر مناطق هم برای تأمین سوخت خودروهای خود به این شهر مراجعه می‌کنند و گاهی وقت‌ها صف‌های طولانی در شهر تشکیل می‌شود.

۱۶۰ هزار نفر و یک پمپ بنزین!

به گزارش قدس آنلاین خراسان، شهر جدید گلبهار به واسطه نزدیکی به مشهد، آب‌و هوای خوب و قیمت مناسب زمین، محل معقولی برای سکونت و زندگی شهروندان است. با توجه به میزان مهاجرت افراد نیز به راحتی می‌توان متوجه شد این شهر مورد استقبال مردم قرار گرفته است به طوری که گلبهار در حال حاضر دارای جمعیتی حدود ۱۶۰ هزار نفری است.

مردم گلبهار گلایه‌مند از کمبود پمپ بنزین


مهاجرت مردم از شهرهای پرجمعیت به شهرهای جدید فواید گوناگونی دارد؛ اما به طور طبیعی باید شرایط رفاهی مناسبی برای زندگی شهروندان در چنین شهرهایی مهیا باشد.


از همین رو انتقادهای بسیاری از سوی ساکنان این شهر به تحریریه روزنامه قدس منعکس شد که افراد مدعی بودند در شهر گلبهار با جمعیتش، تنها یک پمپ بنزین وجود دارد که برای بنزین زدن، مشکلات فراوانی دارند و گاهی برای چند لیتر بنزین در صف‌های طولانی باید مدت‌ها منتظر بمانند.


حتی در میان گلایه‌ها به نبود پمپ بنزین در منطقه نوبهار، در نزدیکی گلبهار هم اشاره کرده‌اند که این ماجرا سبب شده ساکنان این منطقه هم برای سوخت‌گیری خودروهای خود به تنها پمپ بنزین شهر گلبهار مراجعه کنند که این ماجرا هم دردسر دیگری برای ساکنان گلبهار شده است. همچنین با کمبود پمپ گاز هم مواجه هستند. تا امروز هیچ مسئولی برای حل این مشکل اقدام مناسبی انجام نداده است.



فرماندار گلبهار: حق با مردم است


پس از دریافت چند گزارش مردمی در خصوص کمبود جایگاه سوخت در شهر گلبهار، ابتدا به سراغ محمد رضا حاجی‌زاده، فرماندار گلبهار رفته و ماجرا را با وی مطرح کردیم.


حاجی‌زاده ضمن تأیید وجود تنها یک پمپ بنزین در شهر گلبهار، به خبرنگار قدس گفت: انتقاد مردم در این زمینه درست است و ما نیز به دنبال حل این مشکل هستیم.


فرماندار شهرستان گلبهار همچنین ادامه داد: ساخت دو جایگاه سوخت بنزین و یک جایگاه سوخت سی‌ان‌جی را در دستور کار داریم و در این راستا صحبت‌های ابتدایی با شهردار و اعضای شورای شهر انجام شده است.


وی بیان کرد: یک مجموعه پارک‌سوار در شهرستان پیش‌بینی کرده‌ایم که حمل و نقل مردم به مشهد راحت‌تر انجام شود. قرار است در این مجموعه یک پمپ بنزین و یک جایگاه سوخت سی‌ان‌جی ساخته شود.


فرماندار گلبهار همچنین وعده داد یک جایگاه سوخت بنزین دیگر هم در این شهرستان ساخته خواهد شد.


حاجی‌زاده درباره زمان بهره‌برداری این جایگاه‌های سوخت نیز گفت: فعلاً نمی‌توان زمان مشخصی را اعلام کرد. ما مجوزهای لازم را صادر کرده‌ایم و شهرداری و شورای شهر برای انجام آن اقدام خواهند کرد.


پس از دریافت توضیحات فرماندار شهر گلبهار، برای بررسی تکمیلی جوانب کار با رئیس عملیات کالا شرکت پخش فراورده‌های نفتی منطقه خراسان رضوی تماس می‌گیریم.



سرمایه‌گذار پای کار نیست


حسن پورعلی هم در این زمینه به خبرنگار قدس گفت: سال گذشته دو مجوز ساخت پمپ بنزین برای شهر گلبهار صادر کردیم که متأسفانه هیچ پیگیری برای آن انجام نشد و با توجه به پیگیری نشدن موضوع توسط سرمایه‌گذار، روند کار متوقف و مجوز ابطال شد.


رئیس عملیات کالا شرکت پخش فراورده‌های نفتی منطقه خراسان رضوی تصریح کرد: در سال جاری نیز چند سرمایه‌گذار برای ایجاد پمپ بنزین در این شهر اعلام آمادگی کردند؛ اما تا به این لحظه با وجود اینکه شرکت پخش فراورده‌های نفتی آمادگی صدور مجوز را دارد؛ ولی هنوز مجوزی صادر نشده؛ چرا که سرمایه‌گذاران برای دیگر مراحل کار اقدامی نکرده‌اند.


پورعلی همچنین گفت: مشکل اصلی در بحث افتتاح جایگاه سوخت، وجود زمین است. با توجه به اینکه می‌دانیم در شهرستان گلبهار ظرفیت فروش سوخت در دو جایگاه دیگر وجود دارد، آمادگی صدور مجوز را داریم؛ اما وجود زمین مناسب یکی از مشکلات این مسئله است.


رئیس عملیات کالاشرکت پخش فراورده‌های نفتی منطقه خراسان رضوی در ادامه بیان کرد: شهرداری می‌تواند با معرفی زمین مناسب به بخش خصوصی، به سرعت گرفتن این روند کمک کند. اگر شهرداری زمین مناسب داشته باشد، بی‌شک بخش خصوصی استقبال خواهد کرد.

خبرنگار: سید شایان حسینی

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
    0 0
    سرازیر شدن جمعیت به گلبهار و الان بیش از ۱۹۰ هزار نفر جمعیت و بطور میانگین ۱۰۰ هزار خودرو فقط در خود گلبهار بدون در نظر گرفتن روستاهای اطراف فاجعه و بی تدبیری و بی عرضگی شهرداری رو میرسونه که برای یک سوختگیری بیش از یک ساعت باید توی صف ایستاد. من و خانواده ام تصمیم گرفتیم دوباره به مشهد برگردیم به خاطر این قبیل مشکلات بچگانه که حتی یک بچه میتواند این هارا رفع کند.واقعا متاسفم برای مسولین که جز فروش زمین به قیمت بالا کار دیگری ندارند.گلبهار این همه زمین داره و شهردار گفته زمین برای احداث پمپ نداریم خخخ