معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: کارخانه‌های استان استانداردها را در سبوس‌گیری آرد مورد توجه قرار دهند و این امر باید مورد نظارت دقیق قرار گیرد.

نظارت ویژه بر رعایت استانداردهای سبوس‌گیری آرد در کارخانه‌های خراسان جنوبی

به گزارش قدس آنلاین جواد اشرفی، امروز چهارشنبه ۱۱ آبان در نشست کارگروه آرد و نان استان اظهار کرد: درخصوص موضوع نرخ حمل آرد به تفکیک کارخانه و شهرستان‌ها مقرر شد در جلسه بعدی با ارائه‌ نظرات کارشناسی مورد بررسی قرار گیرد.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه با کلیت کاهش سبوس‌گیری آرد مصرفی در نانوایی‌ها موافق هستیم، افزود: در حال حاضر زمان اجرای طرح کاهش سبوس‌گیری از آرد به دلیل نظرات اعضای کارگروه مربوطه مناسب نیست، اما باید درصد سبوس‌گیری براساس استانداردها انجام شود و افزایش سبوس‌گیری ارزش غذایی نان را پایین می‌آورد.

معاون استاندار خراسان جنوبی درخصوص تعیین تکلیف نان با مواد افزودنی، بیان کرد: افزودنی‌ها تنها برای نان تافتون مجاز بوده نرخ نهایی قمیت نان با مواد افزونی در جلسه بعدی کارگروه آرد و نان استان اعلام خواهد شد.

اشرفی با اشاره به اینکه براساس ابلاغ نامه دفتر حراست مرکزی شرکت بازرگانی دولتی ایران، نصب برچسب بر کیسه‌های‌های آرد مبنی بر فروش آزاد ممنوع است، اظهار کرد: در کارگروه پایش آرد و نان سامانه پیامکی فعال بوده که تخلفات را اطلاع‌رسانی می‌کند و قرار شد برای این منظور از سامانه جهاد کشاورزی استان استفاده شود.

وی بیان کرد: برای نانوایی‌هایی که استانداردها را رعایت و نان باکیفیت پخت می‌کنند، ابزار تشویقی در نظر گرفته شده و سهمیه آرد آنان افزایش خواهد یافت؛ از طرفی برای نانوایی‌هایی که استانداردها و ضوابط را رعایت نکنند، ابزار تنبیهی در نظر گرفته‌ایم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.