رئیس هیأت بدنسازی و پرورش اندام استان زنجان گفت: افراد فاقد کارت مربیگری که خود را مربی معرفی کنند به مراجع قانونی و قضایی معرفی خواهند شد.

مربیان جعلی فاقد کارت مربیگری دادگاهی می‌شوند

به گزارش قدس آنلاین، علی شهبازی رئیس هیأت بدنسازی و پرورش اندام استان زنجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: متاسفانه شاهد این هستیم که در سطح باشگاه‌ها و محیط‌های ورزشی استان به طرق مختلف رسمی و غیررسمی و یا در فضای مجازی تبلیغات یا پیج‌های خصوصی و ... برخی از افراد با جعل عنوان و بدون دارا بودن مدرک معتبر و قانونی خود را مربی و یا داور در رشته‌های تحت پوشش هیات بدنسازی و پرورش اندام معرفی می‌کنند که این امر خلاف قانون است.

رئیس هیأت بدنسازی و پرورش اندام استان زنجان افزود: اینگونه تبلیغات علاوه بر مصادیق مجرمانه موضوع موجبات تضییع حقوق افراد ورزشکاران، مربیان، داوران و لطمه به حیثیت و اعتبار جامعه ورزشی، هیات و ورزش ادارات را فراهم می‌آورد.

وی افزود: بر اساس دستورالعمل رسیدگی به تخلفات مخصوصا استفاده از مربیانی که فاقد کارت مربیگری از مراجع ذیصلاح هستند تخلف درجه یک به حساب می‌آید.

شهبازی گفت: با توجه به اهمیت موضوع در صورتی که باشگاه داران‌ نسبت به موضوع کم توجهی نمایند و از افراد مربی‌نما استفاده کند قطعا در کمیته انضباطی در خصوص آنها تصمیم و اعمال قانون خواهد شد و افراد فاقد کارت مربیگری که خود را مربی معرفی کنند به مراجع قانونی و قضایی معرفی خواهند شد.

رئیس هیأت بدنسازی و پرورش اندام استان زنجان از ورزشکاران خواست، به طریق قانونی و انحای مختلف، نسبت به شناسایی افراد مزبور و برخورد قانونی با متخلفین یا باشگاه ها و افراد و نیز معرفی به هیات برای اقدامات و تحمیل آثار قانونی و انضباطی اقدام کنند.

وی افزود: از خانواده‌ها هم انتظار می‌رود که نسبت به این موضوع حساس بوده و برای اطمینان خاطر از وجود مربیان دارای کارت مربیگری رسمی حتما از هیات‌های مربوطه هر رشته ورزشی استعلام داشته باشند چراکه ممکن است وجود مربیان بدون کار عواقب نامطلوبی برای فرزندان آنان در بر داشته باشد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.