وزیر علوم گفت: یکی از بهترین روش‌ها برای ارتقای کارکنان، تعریف پایه‌های تشویقی است که طبق آن به کارکنان بر اساس عملکرد مؤثر و اثربخش در تحقق اهداف وزارت علوم پایه تشویقی داده می‌شود.

پایه های تشویقی برای کارکنان دانشگاه ها تعریف می شود

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از وزارت علوم، آئین تجلیل از کارمندان نمونه ستاد وزارت علوم با حضور دکتر زلفی‌گل وزیر علوم، معاون اداری، مالی و مدیریت منابع و برخی از مدیران‌کل ستادی برگزار و از ۶۷ کارمند نمونه تجلیل شد.

تأکیدات مهم وزیر علوم بر افزایش خدمات رفاهی و حل مشکلات کارکنان و طرح دغدغه‌های کارکنان از محورهای اصلی این نشست صمیمی بود.

محمدعلی زلفی‌گل، در این نشست، به معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم و مدیران این معاونت تاکید کرد: در چارچوب قوانین و اعتبارات وزارت، از ظرفیت هیأت امنا برای ارتقای شغلی یاوران علمی (کارکنان) استفاده کنند.

وی گفت: یکی از بهترین روش‌ها برای ارتقای کارکنان، تعریف پایه‌های تشویقی است که طبق آن به کارکنان بر اساس عملکرد مؤثر و اثربخش در تحقق اهداف وزارت علوم پایه تشویقی داده می‌شود، همانند آنچه که در آئین‌نامه ارتقای اعضای هیئت علمی برای این گروه در نظر گرفته شده است.

وزیر علوم افزایش مهارت‌ها و توانمندی‌ها علمی و اجرایی کارکنان را یک اصل برای بازدهی و بهره وری هر سازمانی دانست و تأکید کرد: آئین‌نامه‌های اداری استخدامی کارکنان داخل وزارت باید به شکلی اصلاح شود که فرصت ادامه تحصیل و اعمال مدرک بالاتر برای کارکنان فراهم شود.

وزیر علوم همچنین داشتن محیطی سالم و صمیمانه شغلی را در ایجاد انگیزه و شور و نشاط برای شاغلین مهم دانست و اظهار کرد: وزارت علوم همانند یک خانواده بزرگ است که افراد در این خانواده در کنار هم برای رشد علمی کشور تلاش می‌کنند و هر چقدر در این خانواده دوستی و صمیمیت و درک متقابل بیشتر باشد موفق تر خواهند بود.

زلفی گل با تجلیل از اقداماتی که تاکنون برای ارائه خدمات رفاهی به کارکنان توسط معاونت اداری مالی و مدیریت منابع صورت گرفته است برتداوم و افزایش این خدمات تاکید کرد و حل مسئله مسکن را در این حوزه مهم دانسته و بر حمایت خود از راهکارهای قانونی و قابل اجرا در این حوزه تاکید کرد.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی جزئی از خانواده بزرگ وزارت علوم هستند گفت: استفاده از خدمات اقامتی و و رفاهی این مجموعه‌ها می‌تواند رضایت کارکنان و خانواده آنان را در بر داشته باشد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.