بهرام عظیمی در گفت‌وگو با قدس آنلاین گفت: برخی این انتقاد را دارند که چرا وقتی این همه مجری داریم سراغ آقای حسینی رفتیم، که اتفاقا باید بگویم شاید وجود برخی چهره‌های جدید در اجرا برای مخاطب جذاب‌تر و خاص‌تر است؛ ما شاید در طول سال یک مجری را در چندین برنامه ببینم که اتفاقا می‌تواند دافعه هم ایجاد کند. آقای حسینی هم مانند هر مجری دیگری مخالفان و موافقان خودشان را دارند.

از مجری‌گری بشیرحسینی تا دردسرهای ساخت «رویانیوم»؛ گفت‌وگو با بهرام عظیمی کارگردان برنامه

به گزارش قدس آنلاین، امیدآفرینی و معرفی دستاوردهای کشور شاید بزرگترین و پررنگ‌ترین محورهای برنامه تلویزیونی رویانیوم باشد، برنامه‌ای با آزمایش‌های علمی سرگرم کننده که ضمن ایجاد فضایی بانشاط، مخاطب را با پیشرفت‌ها و افتخارات جوانان ایرانی نیز آشنا می‌کند. به بهانه استقبال خوب مخاطبان از رویانیوم، قدس آنلاین با بهرام عظیمی کارگردان هنری این برنامه گفت‌وگو کرده‌است که در ادامه می‌خوانید.

عظیمی درخصوص تفاوت رویانیوم با دیگر برنامه‌هایی که تاکنون با موضوعات علمی در تلویزیون پخش شده‌اند گفت: رویانیوم یک برنامه علمی سرگرم کننده‌است، شاید قبلا برنامه‌هایی با این محوریت در شبکه آموزش یا دیگر شبکه‌ها داشتیم، اما ابعاد عظیم اتفاقات علمی و آزمایش‌های بزرگ رویانیوم در هیچ برنامه دیگری در تلویزیون تکرار نشده‌است. با این حال مبنای برنامه شرکت‌های دانش بنیان هستند؛ ما درکنار آیتم‌های سرگرم کننده‌ای که داریم، این شرکت‌ها و کارافرینان جوانی که کارهای بزرگ و خاصی انجام دادند را هم به مردم معرفی می‌کنیم؛ افرادی که مخاطبان با خیلی از آن‌ها آشنایی ندارند . در رویانیوم سعی کرده‌ایم مخاطبانی را که عموما اقبالی به برنامه‌های علمی نشان نمی‌دهند، با ترفندهای گوناگون جذب کنیم. اما همانطور که گفتم این برنامه در نوع خودش برنامه‌ای بسیار بزرگ و البته پردردسری است.

کارگردان هنری رویانیوم درخصوص انتخاب بشیر حسینی به عنوان مجری گرفت: برنامه‌ریزی برای ساخت رویانیوم از حدود دوسال پیش کلید خورده و ساخت دکور نیز به ماه‌ها قبل برمی‌گردد. آقای حسینی هم انتخاب خود شبکه بود و اتفاقا من به شخصه اجرای ایشان را می‌پسندم.

از مجری‌گری بشیرحسینی تا دردسرهای ساخت «رویانیوم»؛ گفت‌وگو با بهرام عظیمی کارگردان برنامه

وی افزود: برخی این انتقاد را دارند که چرا وقتی این همه مجری داریم سراغ آقای حسینی رفتیم، که اتفاقا باید بگویم وجود چهره‌های جدید در اجرا برای مخاطب جذاب‌تر و خاص‌تر است؛ ما شاید در طول سال یک مجری را در چندین برنامه ببینم که می‌تواند دافعه هم ایجاد کند. آقای حسینی هم مانند هر مجری دیگری مخالفان و موافقان خودشان را دارند.

عظیمی درمورد سختی‌های ساخت رویانیوم گفت: بخش آزمایش‌های علمی ما با نظر دکتر عبدالعالی و چند تیم تخصصی دیگر اجرا می‌شود؛ ما برای جذاب‌تر کردن تک‌تک آیتم‌ها و متفاوت کردن آن‌ها از مابقی برنامه‌ها، زمان زیادی گذاشتیم و برنامه‌ریزی‌های زیادی انجام دادیم تا یک سری آزمایش‌های جدید برای مخاطب داشته باشیم. علاوه بر این معرفی درست و کامل شرکت‌های دانش بنیان و محصولات آن‌ها نیز به برنامه ریزی دقیقی احتیاج دارد. هرقسمت از این برنامه حدودا 35 دقیقه است اما تیم اجرا شبانه روزی برای ساخت ان زحمت می‌کشد.

از مجری‌گری بشیرحسینی تا دردسرهای ساخت «رویانیوم»؛ گفت‌وگو با بهرام عظیمی کارگردان برنامه

وی در پایان در پاسخ به این سوال که چرا باید رویانیوم را ببینیم گفت: رویانیوم برنامه‌ای خاص و متفاوت است که از همان ابتدا نیز با شعار «بزرگترین برنامه علمی کشور» کارش را آغاز کرد؛ برنامه‌ای که دیدنی است و به مرور هم دیدنی‌تر می‌شود. ما به تدریج عیب و ایرادات برنامه را اصلاح می‌کنیم تا در نهایت برنامه‌ای را ارائه کنیم که مشابهش در تلویزیون نیست.

خبرنگار: محدثه مودی

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.