معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی گفت: تعداد بنگاه های مشکل دار کشور به ۸۳۰ مورد کاهش یافته است که سهم خراسان رضوی ۶۳بنگاه اقتصادی مشکل دار است.

۶۳ بنگاه اقتصادی مشکل‌دار در خراسان رضوی

به گزارش قدس خراسان آنلاین، علی حسین رعیتی فرد ظهر دوشنبه در همایش آموزشی تبیین راهبردها و اهداف معاونت روابط کار این وزارتخانه در مشهد که با حضور میهمانانی از خراسان رضوی و خراسان شمالی برگزار شد اظهار کرد: خراسان رضوی ۶۳بنگاه اقتصادی مشکل دار با ۸هزار کارگر و خراسان شمالی ۹ بنگاه اقتصادی با ۲۵۰کارگر دارد که بخشی از این بنگاه ها حقوق معوقه دارند.

معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: در حال حاضر در کشور تعداد بنگاه های مشکل دار به ۸۳۰مورد کاهش یافته است که این مهم نتیجه تلاش همکاران ما در حوزه روابط کار و بیمه بیکاری ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

وی با بیان این مطلب که ماده هفت قانون کار مبتنی بر امنیت شغلی کارگران در حال بازنگری است گفت: در حال حاضر در حال اصلاح موادی از قانون بیمه بیکاری با حضور شرکای اجتماعی هستیم که اصلاحات و مصوبات نهایی آن در حال انجام است تا بتوانیم اصلاح موادی از قانون کار و موادی از بیمه بیکاری را به عنوان لایحه دولت به مجلس شورای اسلامی ارسال کنیم.

رعیتی فر گفت: در حال حاضر نسبت مقرری بگیران بیمه بیکاری کاهش یافته به طوری که این عدد در پایان شهریور ماه سال قبل ۲۴۰ هزار نفر بود اما در پایان شهریور ماه امسال به ۱۷۹ هزار مورد رسیده در حالی که حقوق و مزایای کارکنان ۵۷ درصد افزایش یافته است.

معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: ۳۲ سال از تصویب قانون کار می‌گذرد و برخی معتقدند این قانون خوب اجرا نمی‌شود و اگر خوب اجرا می شد دغدغه‌ها برطرف می‌شد، البته عده ای هم معتقدند این قانون کارگری است و از کارفرما حمایت نمی‌کند.

وی افزود: در حوزه روابط کار تلاش شد تا ارتباطی با دیوان عدالت اداری گرفته شود و با نظرخواهی از آنان بتوان دستوالعملی تهیه کرد که توسط دیوان ابطال نشود از این رو دستورالعمل سازش درون کارگاهی ابلاغ شده است و به استان‌هایی که تشکل کارگری ندارند، کمک خواهد کرد تا از این ظرفیت برای رسیدگی به پرونده‌ها بهره مند شوند.

رعیتی فرد ادامه داد: زمان رسیدگی به پرونده‌های اختلاف کارگر و کارفرما از ۶۱ روز به ۳۱ روز کاهش یافته است افزود: باید تلاش بیشتری انجام گیرد تا تعداد رسیدگی پرونده ها به کمترین زمان برسد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.