معاون قضایی دادستان کل کشور گفت: تسریع در رسیدگی به مشکلات حقوقی و قضایی واحدهای تولیدی در دستور کار قوه قضاییه است.

معاون دادستان کل کشور: تسریع در رسیدگی به مشکلات واحدهای تولیدی در دستور کار قوه قضاییه است

به گزارش قدس آنلاین، علی جمادی معاون قضایی دادستان کل کشور در ادامه سفر یک روزه به سمنان، از انبارهای سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان بازدید کرده و سپس در جمع مدیران و مسئولان متولی در امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان حاضر شد.

وی در این جلسه افزود: تشکیل این جلسه به منظور ایجاد اتحاد و مبارزه و برخورد قاطع و منسجم با قاچاق کالا و ارز است .

جمادی تصریح کرد: ساماندهی انبارهای سازمان اموال تملیکی استان و تعیین‌تکلیف اموال باید هرچه زودتر صورت پذیرد و دستگاه های اجرایی شرایط را برای ساماندهی انبارهای اموال تملیکی استان فراهم‌ تا در سازماندهی و فروش این اموال مشکلی وجود نداشته باشد.

معاون قضایی دادستان کل کشور از تلاش های رئیس کل دادگستری استان سمنان قدردانی و خاطر نشان کرد: با هماهنگی بسیار خوبی که در این استان وجود دارد، باید از ظرفیت همدلی بین نهادهای متولی نهایت استفاده را داشت تا در پایان سال شاهد عملکرد قابل قبول و مناسب در استان سمنان باشیم .

نماینده قوه قضاییه در ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز به مصوبات این جلسه اشاره و افزود: این جلسه دارای مصوباتی از قبیل ساماندهی انبارهای سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان با اختصاص مکان مستقل همراه تجهیزات و امکانات مراقبتی کامل و همچنین اختصاص مکان مناسب برای نگهداری اموال در شهرستان شاهرود صورت گیرد .

جمادی در ادامه اظهار کرد: تسریع در رسیدگی به مشکلات حقوقی و قضایی واحدهای تولیدی در دستور کار قوه قضاییه است و در این جلسه مقرر شد چنانچه پرونده های معوق موضوع قاچاق کالا و ارز در محاکم قضایی استان و سازمان تعزیرات حکومتی این استان وجود دارد و تاکنون منتهی به صدور آرای قضایی نشده اعلام تا تعیین تکلیف قانونی انجام شود .

معاون قضایی دادستان کل کشور در خاتمه به میزان کشفیات کالاهای قاچاق شده در سطح کشور اشاره و اظهار کرد: میزان کشفیات سطح کشور در ۷ ماهه سال جاری بالغ بر ۱۴ هزار میلیارد تومان گزارش شده و از این میزان کشفیات، سهم استان سمنان ۱۴۸ میلیارد تومان است که لازم است علل عدم فروش اموال در مزایده های سازمان اموال تملیکی استان تحقیق و مرتفع شود.

ایجاد اتحاد و انسجام بین دستگاه های متولی در مبارزه با قاچاق کالا و ارز بهمت دستگاه قضایی استان سمنان

محمد جعفر عبدالهی رئیس کل دادگستری استان سمنان نیز در این جلسه عنوان کرد: با همکاری نهادهای اجرایی ، امنیتی ، انتظامی و قضایی در امر قاچاق کالا و ارز توفیقات و عملکرد قابل توجهی در استان محقق شده است.

وی با انتقاد از نحوه نگهداری اموال در انبارهای آن سازمان تصریح کرد: نحوه نگهداری و ساماندهی کالاهای موجود در انبارهای سازمان اموال تملیکی مرکز استان از شرایط مطلوبی برخوردار نیست و انتظار می رود انبارهای آن سازمان از تجهیزات، امکانات و فضای مناسب مستقل برای حفاظت و صیانت از اموال بیت المال برخوردار باشد. اگر به درستی از اموال بیت المال حفاظت شود در بهبود وضعیت اقتصادی کشور موثر بوده و همچنین دستگاه قضایی استان عزم جدی در رفع موانع و کاستی‌های احصاء شده در این سازمان دارد .

رئیس کل دادگستری استان سمنان بیان کرد: میزان فروش در مزایده های اموال سازمان اموال تملیکی استان در سال جاری به نسبت سال گذشته با کاهش قابل توجهی روبرو بوده و باید علل وقوع آن به صورت کارشناسی بررسی و مرتفع شود.

عبدالهی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه سازمان اموال تملیکی استان از مکان مستقل شامل ساختمان اداری و انبارهای نگهداری اموال برخوردار نیست. با همدلی و اتحاد موجود در بین مسئولین استانی می بایست هرچه زودتر مکانی مناسب و مجهز به امکانات مراقبتی به آن سازمان اختصاص یابد.

منبع: خبرگزاری میزان

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.