کیوان بابادی سرپرست استقلال خوزستان جزئیاتی از برنامه ریزی این باشگاه برای اخذ مجوز حرفه‌ای را اعلام کرد.

چرا استقلال خوزستان برای مجوز حرفه‌ای اقدام کرد؟

به گزارش قدس آنلاین، چند روز پیش در خبرها داشتیم که باشگاه استقلال خوزستان در تلاش است تا مجوز حرفه‌ای خود را اخذ کند. مدیران این باشگاه که اکنون کارگروه دریافت مجوز حرفه‌ای را هم مشخص کرده‌اند، ضمن برنامه ریزی برای بازگشت به لیگ برتر، در تلاشند پیش از صعود، مجوز حرفه‌ای استقلال خوزستان را دریافت کنند.

کیوان بابادی سرپرست استقلال خوزستان درباره این تیم به خبرنگار ما گفت:‌ امسال یکی از برنامه های اصلی مجموعه باشگاه استقلال خوزستان و کادر فنی این است که امسال صعود کنیم. ببینید کمتر کسی حاضر می‌شود در لیگ یک فعالیت داشته باشد اما در استقلال خوزستان همه کاربلد هستند و چشم انداز اصلی ما و باورمان این است که امسال سال صعود استقلال خوزستان به لیگ برتر خواهد بود. از مالک باشگاه گرفته تا سهامداران و مدیریت و کادر فنی و بازیکنان و هواداران این هدف را دنبال می‌کنند و مطمئن باشید با این تفکر استقلال خوزستان فصل جدید را شروع کرده و با تمام تلاش به سمت تحقق این هدف حرکت می‌کند.

او ادامه داد: هدف گذاری هایی انجام داده بودیم و به آنچه به شکل مطلوب مدنظر باشگاه و کادر فنی بود متاسفانه نرسیدیم هر چند معتقدیم که هنوز اتفاق خاصی نیفتاده است ولی واقعیت این است که ما به اهدافمان نرسیدیم.

سرپرست استقلال خوزستان درباره اقدام باشگاه برای دریافت پروانه حرفه‌ای سازی تاکید کرد:‌در استقلال خوزستان یک شخصیت باشگاهی وجود دارد و یک شخصیت مدیریتی. من به شخصه نمی‌توانم از استانداردهایی که فیفا و AFC مشخص کرده اند غافل شوم و خودم را درگیر سایر مسائل کنم. به هر حال وقتی شاکله تیم درست بسته شده و هدف اصلی هم صعود به لیگ برتر تعریف شده پس باید قبل از همه این‌ها به فکر صدور مجوز حرفه‌ای و اخذ آن باشیم و شرایط ایده آلی که ما را به هدفمان نزدیکتر می‌کند را دنبال کنیم.

چرا استقلال خوزستان برای مجوز حرفه‌ای اقدام کرد؟

بابادی همچنین گفت: به اعتقاد من فوتبال ایران از همه جنبه‌ها غافل هست. در فوتبال که شاید فقط عنوان حرفه‌ای را یدک می‌کشد و اکثر تیم‌های حاضر در لیگ برتر و لیگ یک در نگاه مدیریتی حرفه‌ای محسوب نمی‌شوند قاعدتا برای فراهم سازی حرفه‌ای سازی فوتبال باید چندین قدم از لیگ برتر عقب تر را درست کنیم. باید مبنای لیگ برتر که لیگ یک هست را درست کنیم. حالا شما بگویید که در بین تمام تیم های لیگ یک چند تیم شرایط گرفتن مجوز حرفه‌ای را دارد؟ دو تیم از این جمع باید فصل بعد در لیگ برتر بازی کنند. قطعا در لیگ برتر گرفتن مجور حرفه‌ای سخت‌تر از لیگ یک است و شرایط لازم در این خصوص را در لیگ یک راحت‌تر می‌توانید فراهم کنید. بنابر این پیشنهادم این است که یکی از شروط لیگ برتری شدن اخذ مجوز حرفه‌ای قبل از صعود باشد.

او اضافه کرد: بخواهم مصداقی حرف بزنم باید تیم پدیده یا همان شهرخودرو را مثال بزنم که در نهایت نامش به امید وحدت تغییر کرد. این همه تغییر نشان از ضعف مدیریتی است. چطور ممکن است تیمی بدون اخذ کمیسیون ماده 5 شبانه نامش تغییر کند و مجوز هم بگیرد؟ فوتبال ما در همین فصل گذاشته دعواهای متفاوتی را به خود دید. از دریا بابل و استقلال ملاثانی گرفته تا امید وحدت خراسان به خوبی نشان می‌دهد که ما آیتم‌های حرفه‌ای را رعایت نکرده‌ایم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.