جنبش انصارالله یمن تهدید کرد، در صورتی که دولت مستعفی این کشور محدویت‌های اقتصادی جدیدی علیه این جنبش اعمال کند، دست به حملات تلافی جویانه خواهد زد.

هشدار انصارالله نسبت به عواقب تشدید محدودیت‌های اقتصادی دولت مستعفی یمن

به گزارش قدس آنلاین، احمد دارس، وزیر نفت و معادن در دولت نجات ملی یمن اعلام کرد، صنعا در مقابل هر گونه تشدید اقتصادی بیکار نخواهد ماند.

وی به شرکت‌های نفتی فعال در مناطق تحت کنترل دولت مستعفی یمن نسبت به هرگونه اقدام در مورد نفت این کشور به خصوص از سرگیری صادرات نفت خام بدون مراجعه به دولت نجات ملی هشدار داد و گفت: از شرکت‌های خارجی می‌خواهیم در اقدامات مربوط به ثروت حاکمیتی به صنعا رجوع کنند، در غیر این صورت عواقب آن نامطلوب خواهد بود.

تهدید انصارالله چند روز پس از آن صورت می‌گیرد که دولت مستعفی یمن ۱۲ شرکت تجاری را که بیشتر آنها مربوط به واردات نفت در مناطق تحت کنترل این جنبش هستند، در فهرست تروریستی قرار داد و معاملات بانکی با آنها را ممنوع کرد.

۲۲ اکتبر و پس از اینکه انصارالله مسوولیت حمله هوایی به یک بندر نفتی در حضرموت واقع در شرق یمن را برعهده گرفت، شورای دفاع ملی دولت مستعفی یمن، که بالاترین نهاد نظامی و امنیتی در این دولت است، انصارالله را یک سازمان تروریستی نامید.

اول اکتبر انصارالله یمن اعلام کرد که مذاکرات تمدید آتش‌بس که شش ماه ادامه داشت، به بن بست رسیده است. این جنبش موافقت با تمدید آتش بس را به پرداخت حقوق کارمندان از درآمدهای نفتی حاصل از استخراج نفت در مناطق تحت سیطره دولت دست نشانده ائتلاف عربی مشروط کرده بود. انصارالله به شرکت‌های نفتی در مناطق تحت سیطره دولت دست نشانده عربستان ابلاغ کرده بود که باید صادرات نفت را متوقف کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.