دادگاهی در استانبول تصمیم گرفت، رئیس بزرگترین انجمن پزشکان ترکیه را که به اتهام "تبلیغات تروریستی" محاکمه می‌شود، تا جلسه بعدی محاکمه خود در روز پنج‌شنبه در بازداشت نگه دارد.

اتهامات علیه ارتش ترکیه در استفاده از سلاح شیمیایی علیه "پ ک ک"

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روسیا الیوم، شبنم کورور وینجانی، رئیس بزرگترین انجمن پزشکان ترکیه و از مخالفان اصلی رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری این کشور ۲۶ اکتبر دستگیر شد زیرا خواستار تحقیق در مورد اتهامات رسانه‌های طرفدار کرد و اعضای اپوزیسیون ترکیه مبنی بر استفاده ارتش ترکیه از سلاح شیمیایی علیه نظامیان کرد حزب کارگران کردستان (PKK) در عراق شده بود. آنکارا فورا اتهامات این رسانه‌ها را کمپینی برای گمراهی رسانه‌ای خواند و آن را محکوم کرد. بازداشت وینجانی موجی از اعتراضات را در پی داشت و دهها تن نیز دستگیر شدند.

دکتر وینجانی در جلسه محاکمه روز جمعه خود نیز خواهان انجام تحقیقات موثر از جمله بازرسی میدانی و کالبد شکافی نظامیان کرد شد.

وی در این جلسه گفت، به عنوان مدافع حقوق بشر مسؤولیت دفاع از آزادی بیان و حق مردم برای دستیابی به اطلاعات را دارد.

حزب کارگران کردستان اعلام کرد که ۱۷ تن از مبارزانش در حملات شیمیایی در کوه‌های شمال عراق کشته شدند.

عفو بین‌الملل و دیده‌بان حقوق بشر به همراه پنج سازمان دیگر درخواستی مشترک برای آزادی وینجانی صار کردند که در انتظار محاکمه است اما دادستان کل ترکیه ونجانی را به "شرکت فعال در تبلیغات پ ک ک" متهم کرد و خواستار ادامه بازداشت وی شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.