مدیر کل دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: طبق بررسی‌های انجام شده، طیف وسیعی از اختلالات روانی وجود دارد که درصد زیادی از جمعیت به آن مبتلا هستند لذا شناسایی اختلالات سلامت روان در جامعه از اولویت‌های این وزارتخانه است.

شناسایی اختلالات سلامت روان از اولویت های وزارت بهداشت است

به گزارش قدس خراسان، به نقل از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، احمد حاجبی در بازدید از برنامه‌های حوزه سلامت روان دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: با توجه به ضرورت برنامه‌های پیشگیری از خودکشی، با پیگیری‌های مستمر، برنامه پیشگیری از خودکشی در شورای اجتماعی کشور مصوب شده است و از برنامه‌های اولویت دار حوزه سلامت محسوب می‌شود.

مدیر کل دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی خدمات کاهش آسیب اعتیاد را یکی دیگر از برنامه‌های دارای اولویت حوزه سلامت کشور بر شمرد و ادامه داد: خدمات کاهش آسیب اعتیاد در کشور از روند مطلوبی برخوردار است که در همین راستا کاهش چشمگیر انتقال اچ.آی.وی از طریق اعتیاد تزریقی گواهی بر این مدعاست.

وی بر ارتقای سلامت روان جامعه و اهمیت جایگاه و حضور کارشناسان سلامت روان در سیستم شبکه تاکید کرد و گفت: از سال ۹۳ و با شروع طرح تحول سلامت در کشور و با پیگیری و تلاشهای مستمر در سطح کشوری کارشناسان سلامت روان به عنوان یکی از اعضای اصلی در تیم سلامت جانمایی شدند.

حاجبی افزود: با گذشت چند سال از شروع فعالیت این گروه در واحدهای بهداشتی، اثرات خدمات ارزشمند و مفید این حوزه به جمعیت تحت پوشش در جامعه ملموس است.

مدیر کل دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: امید است با تلاش کارشناسان این حوزه در تمامی واحدهای بهداشتی نظام شبکه و با تقویت زیر ساختهای مورد نیاز، شاهد ارتقای سلامت روان جامعه و بهبود کیفیت زندگی افراد باشیم.

بازدید از واحدهای ارائه دهنده خدمات، نشست با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان خراسان رضوی، نشست مشترک با کارشناسان سلامت روان دانشگاه علوم پزشکی مشهد و نشست با رییس این دانشگاه از برنامه‌های مدیر کل دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و تیم پایش وزارت در این سفر بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.