مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی با اشاره به اینکه چاه‌های غیر مجاز حیات دشت مشهد و استان را به خطر انداخته، گفت: در حال حاضر خراسان رضوی بیش از ۵۰۰۰ حلقه چاه غیر مجاز دارد که ۸۴۹ حلقه از این تعداد طی سال جاری مسدود شده است.

خراسان رضوی بیش از ۵ هزار حلقه چاه غیر مجاز دارد

به گزارش قدس خراسان، علیرضا طاهری با اشاره به اینکه ۱۱۰۰ حلقه چاه دیزل مجاز در مناطق مرزی استان فعال است، اظهار کرد: در استان ۱۰ هزار و ۱۰۴ حلقه چاه مجاز فعالیت دارد. خراسان رضوی اولین استانی است که تمام چاه‌های مجاز آن مجهز به کنتور هوشمند با قابلیت رویت‌پذیری است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی افزود: طی هفت سال گذشته ۱۶ هزار چاه غیر مجاز در استان مسدود شده است.

وی با اشاره به اینکه قوانین موجود بازدارندگی لازم برای جلوگیری از حفر چاه‌های غیر مجاز را ندارد، گفت: جریمه مربوط به میزان برداشت آب از تاریخ حفر تا زمان انسداد چاه در صورت کشت محصولات اساسی و راهبردی (استراتژیک) به ازای هر متر مکعب حداکثر ۳۰۰۰ ریال و در غیر این صورت به ازای هر متر مکعب آب حداکثر مبلغ ۶۰۰۰ ریال متناسب با افت سفره و حجم کسری مخزن سفره است. این جرایم حسب دستورالعمل ابلاغی وزیر نیرو از صاحبان چاه‌های مذکور دریافت و به حساب خزانه‌داری کل کشور واریز می‌شود.

طاهری با بیان اینکه بدون هیچگونه مماشات با متخلفان مربوط به چاه‌های غیر مجاز برخورد قانونی خواهیم کرد، افزود: از نمایندگان مجلس تقاضا داریم قوانین سختگیرانه‌تری در این زمینه وضع کنند.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی خاطرنشان کرد: شناسایی و انسداد چاه‌های غیر مجاز توسط ۸۰ گروه گشت و بازرسی در سطح استان و همچنین از طریق ارسال گزارشات مردمی صورت می‌گیرد. شماره تلفن گویا ۳۱۴۳۵ و سامانه پیامکی ۳۰۰۰۰۶۳۹۴ راه‌های ارتباطی گزارشات مردمی است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.