یاسین زندی، شاعر نوحه «تفسیر اعطینا یا زهرا» گفت: از مکتب حاج قاسم باید یاد بگیریم که هر خیری در عالم بخواهد به ما برسد از مکتب حضرت زهرا (س) است؛ زیرا ایشان خیر واقعی هستند.

یاسین زندی: مکتب حاج قاسم نشان می‌دهد هر خیری از حضرت زهرا (س) می‌رسد

به گزارش قدس آنلاین یاسین زندی، شاعر آئینی که با نوحه «تفسیر اعطینا یا زهرا» میان عزاداران فاطمی بیشتر شناخته شده است، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس در خصوص عزاداری فاطمیه اظهار داشت: فاطمیه خط مقدم است. هر میزان استمرار و استحکام آن بیش‌تر شود و بهتر در آن تبیین صورت گیرد، هرچه به محرم و عاشورا برسیم، ارزش‌گذاری برای تبیین شعائر پیام عاشورا بیشتر شود. پیام فاطمی اگر در جامعه گسترش یابد، به وضوح تمام ظلم‌هایی که درباره اهل بیت (ع) و جبهه حق انجام شده است، نمایان می‌شود.

جایگاه زن را در فاطمیه می‌توان پررنگ‌تر کرد

وی افزود: مادر نقش تربیتی در اجتماع خانواده دارد. جایگاه زن را در فاطمیه می‌توان بیشتر پررنگ کرد زیرا خط مقدم این ایام حضرت زهرا (س) است که پرچم دفاع از ولایت را به دوش می‌کشد. در یکی از نوحه‌ها درخصوص الگوی جایگاه زن در زندگی داریم: «همسر چه همسری که بهشتی است منجلی/ در خانه‌ای که اوست در او همسر علی/ همسر چه همسری که فقط احترام کرد/ جای تمام شهر به حیدر سلام کرد/ همسر چه همسری که تمام وقار بود/ تنها به شوق سائل میل انار کرد»

درسی که مکتب حاج قاسم داشت

زندی با اشاره به اینکه زبان شعر دارای یک برندگی است، گفت: از مکتب حاج قاسم باید یاد بگیریم که هر خیری در عالم بخواهد به ما برسد از مکتب حضرت زهرا (س) است؛ زیرا ایشان خیر واقعی هستند. بنابراین زمانی که مکتب حاج قاسم را بررسی می‌کنیم، مشاهده می‌شود که عمیقاً به دنبال آن بوده است که مدیریت برنامه‌هایش را به دست حضرت زهرا بسپارد. ایشان در دیدار به مادران شهدا فرمود شما کنار فرزندان شهیدتان نبودید اما در آن شب من دیدم که سر فرزندان شما را حضرت زهرا (س) به بالین گرفت.

این شاعر آئینی تصریح کرد: این رویکرد حاج قاسم نشان می‌دهد که مدیریت در آخرالزمان براساس سیره حضرت زهرا (س) است.

نوحه «تفسیر اعطینا یا زهرا» با نوای حنیف طاهری و بخش‌هایی از این گفت‌وگو را اینجا مشاهده کنید:

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.