وزیر دفاع ترکیه گفت: اگر شرایط مناسب باشد، ممکن است که رؤسای جمهور سوریه و ترکیه با یکدیگر دیدار کنند.

وزیر دفاع ترکیه: ممکن است اردوغان و بشار اسد دیدار کنند

به گزارش قدس آنلاین، «حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه امروز(جمعه) و پس از دیدار روز چهارشنبه با وزیر دفاع سوریه، در سخنانی گفت در صورت مهیا بودن شرایط ممکن است که رؤسای جمهور سوریه و ترکیه با یکدیگر دیدار کنند.

به نوشته روسیا الیوم، او گفت: «پس از تحولات مثبت در این مرحله که از طریق گفتگو میان وزیران و مقامات اطلاعاتی ترکیه و سوریه رخ داد، در صورت مهیا شدن شرایط، امکان برگزاری نشستی میان اردوغان و بشار اسد وجود دارد».

او شب گذشته(پنج‌شنبه) پس از بازگشت از سفر مسکو و دیدار با وزیر دفاع سوریه نیز گفته بود که نشست‌های بیشتری در این راستا انجام خواهد گرفت و ترکیه به حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه احترام می‌گذارد.

این مقام ارشد ترکیه سپس گفت: «به نظر ما اقداماتی که بعد از این انجام می‌گیرد، به طور جدی نقش مهمی در صلح و ثبات منطقه به خصوص سوریه خواهد داشت. توافق کردیم که چنین نشست‌هایی در آینده نیز برگزار شود و ما به وظایف خود عمل خواهیم کرد و تلاش می‌کنیم که صلح و ثبات را در نزدیک‌ترین ممکن بازگردانیم».

پیش از او نیز «مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه در نشستی در آنکارا گفت که در مرحله آتی با وزیر خارجه سوریه دیدار خواهد کرد.

شامگاه چهارشنبه گذشته وزارت دفاع ترکیه در بیانیه‌ای خبر داد که برای اولین بار از زمان آغاز بحران سوریه در سال ۲۰۱۱ وزرای دفاع روسیه، ترکیه و سوریه و رؤسای سرویس‌های اطلاعاتی سوریه و ترکیه در مسکو در فضایی سازنده دیدار کردند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.