قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در امور بین‌الملل از توقف فرصت مطالعاتی اساتید در 4 کشور کانادا، فرانسه، انگلیس و آلمان خبر داد.

حدادی اصل: فرصت مطالعاتی اساتید در 4 کشور فعلا متوقف است

به گزارش قدس آنلاین، وحید حدادی اصل قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در امور بین‌الملل صبح امروز در اجلاس روسای دانشگاه‌ها در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران با بیان اینکه وزارت علوم در حال ترمیم مظلومیت فرهنگ است، گفت: در چهار گوشه کشور قرار است اتحادیه‌هایی داشته باشیم، در حوزه دریای خزر اتحادیه داریم که ارتباطاتمان در این حوزه با کشورهای دیگر بسیار خوب است.

وی افزود: پیش از این کشورهای اروپایی و کشورهای اطراف ما انتظار داشتند ما برایشان دانشجو بفرستیم اما حالا دانشگاه‌های ما به اندازه‌ای پیشرفت کردند که به دنبال جذب دانشجو از کشورهای دیگر هستیم، در حال حاضر بیشتر از ۱۰۰ هزار دانشجو از کشورهای مختلف داریم، ما در پارک های علم و فناوری هم ارتباطاتی با کشورهای دیگر داریم و ما در وزارت علوم با پارک های علم و فناوری و دانشگاه‌هایی که در این زمینه کار می‌کنند همکاری خوبی داریم.

حدادی اصل اظهار داشت: در بحث تبادل استاد و دانشجو و پژوهش‌های بین المللی وضعیت بسیار خوبی داریم، برخی کشورها مانند کشور مالی علاقمند هستند که دانشگاه‌های فنی ما در آن کشورها فعال باشند.

قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در امور بین‌الملل گفت: البته باید علوم انسانی را هم در کشورهای دیگر فعال کنیم، البته برخی مسوولان کشورها تصور می‌کنند ما می‌خواهیم عقاید خود را در کشورشان گسترش دهیم و به همین دلیل به خوبی همکاری نمی‌کنند اما ما آن‌ها را توجیه کردیم که عقاید مشترکی با آن‌ها داریم.

وی عنوان کرد: ما سیاست جذب دانشجوی خارجی در دانشگاه‌ها را داریم و در قوانین آموزشی هم تغییری نداشتیم اما برای جذب دانشجو از افغانستان، وزارت علوم آماده است که برای جذب دانشجوی دختر آموزش مجازی از این کشور همکاری کند.

حدادی اصل گفت: در ارتباط با کشورهای اروپایی ما با رژیم صهیونیستی فی نفسه مشکل داریم اما با بقیه کشورها مانند کانادا، فرانسه، انگلیس به ازای عملکرد غلط آنها مشکل پیدا کردیم، لذا فعلا برای کانادا، فرانسه، انگلیس و آلمان فرصت مطالعاتی نداریم.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.