استاندار خراسان رضوی به لزوم امنیت غذایی و شرایط پایدار تامین محصولات کشاورزی اشاره کرد و گفت: مشاهده شده است که در چند روستای کنار هم که دارای شرایط برابر هستند، محصولات یک روستا، از نظر میزان برداشت و کیفیت آن نسبت به بقیه بهتر است.

استاندار خراسان رضوی: لزوم امنیت غذایی و شرایط پایدار تامین محصولات کشاورزی
به گزارش قدس خراسان، یعقوبعلی نظری ظهر یکشنبه در آیین رونمایی از سند الگوی کشت محصولات خراسان رضوی که با حضور معاونان جهاد کشاورزی، مسوولان استانی و برخی کشاورزان در محل دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی و منابع طبیعی و صنایع غذایی برگزار شد، اظهار کرد: لازم است در اجرای این سند به نقش ویژه کشاورز بیش از گذشته توجه شود.
استاندار خراسان رضوی گفت: هم اکنون شرایط اقلیم تغییر یافته است، بنابراین روشهای بهتری برای کشت محصولات کشاورزی در استان باید برنامه‌ریزی شود.

وی خاطر نشان کرد: به نظر می رسد در تهیه و اجرای سند الگوی کشت محصولات، نقش کشاورز به عنوان یک خلاء جدّی وجود دارد و باید شرایط حضور کشاورز در اجرای این طرح در نظر گرفته شود.

نظری با این پرسش که کشاورز در کجای تغییر الگوی کشت قرار دارد، افزود: برای اجرای این سند آمادگی لازم در خراسان رضوی وجود دارد، البته لازم است اقتضائات کشاورزان بهتر درک شود.

مسوول تدوین و دبیر نظارت بر الگوی کشت ملی نیز در این مراسم اظهار کرد: بعد از طراحی و تدوین اصلاح کشت، مرحله نظارت دارای اهمیت بسیار است تا منجر به اصلاح سالانه کشت محصولات کشاورزی شود.

علیرضا نیکویی افزود: هدف اصلی ، انقلاب بر روی پیاده سازی نظام نوآوری است تا دانش، بیش از ۵۰ سال و تجربه به دست آمده به کار گرفته شود.

وی ادامه داد: حدود ۲ هزار نفر از اعضای هیات علمی در کنار مروجان و متخصصان در اجرای این طرح در حال انجام فعالیت هستند.

مسوول تدوین و دبیر نظارت بر الگوی کشت ملی اظهار کرد: سامانه‌ای برای مدیریت الگوی کشت به زودی تکمیل می‌شود تا کشت از ابتدا تا انتهای آن قابلیت رصد را داشته باشد و مشکلات کشاورزان مورد بررسی و حل قرار گیرد.

در این مراسم از ۲ سند الگوی کشت خراسان رضوی و سند برنامه آموزشی و ترویجی کشت در مشهد رونمایی شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.