دست کم ۵ تن از جمله یک مادر و کودکش روز شنبه در حملات هوایی نظامیان در شرق میانمار جان خود را از دست دادند.

۵ کشته در حملات هوایی نظامیان میانمار

به گزارش قدس انلاین، شورشیان کارن می گویند این حملات در حملات هوایی به روستاهایی در منطقه هپاپون در شرق میانمار به وقوع پیوسته است.

بر اساس این گزارش، دست کم چهار تن در این بمباران های هوایی زخمی شده اند.

آنگ سان سوچی برنده جایزه نوبل صلح در انتخابات میانمار پیروز شد و رهبری این کشور را در دست گرفت. پیش از آن، میانمار به مدت پنج دهه تحت حاکمیت نظامیان اداره می‌شد که به انزوای و تحریم‌های گسترده علیه این کشور منجر شد.

پس از روی کار آمدن سوچی، بخش زیادی از تحریم‌های بین‌المللی برداشته و سیل سرمایه‌گذاری خارجی به سوی این کشور روانه شد.

اما ارتش میانمار بار دیگر در فوریه ۲۰۲۱ کودتا کرده و سوچی را به زندان انداخت. اتحادیه کمک به زندانیان سیاسی گفته که از آن هنگام تاکنون بیش از ۱۶ هزار نفر بدلیل اتهامات سیاسی راهی زندان شده‌اند.

شایان ذکر است شورای امنیت سازمان ملل برای اولین بار در ۷۴ سال گذشته در تاریخ یکم دی ماه جاری علیه میانمار قطعنامه صادر کرد و از این کشور خواست ضمن توقف خشونت‌ها، زندانیان سیاسی را آزاد کند.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، شورای امنیت سازمان ملل در قطعنامه خود تاکید کرد که حکومت نظامیان این کشور زندانیان سیاسی از جمله آنگ سان سوچی رهبر مخلوع میانمار را آزاد کند.

۱۵ عضو شورای امنیت سازمان ملل در مورد نحوه پرداختن به بحران سیاسی در میانمار دچار اختلاف هستند.

از سال ۱۹۴۸ که میانمار (برمه سابق) به سازمان ملل پیوست این نخستین بار است که شورای امنیت علیه این کشور قطعنامه صادر می‌کند.

استفان دوجاریچ سخنگوی سازمان ملل پیش از این رای‌گیری گفته بود که آنتونیو گوترش دبیرکل این سازمان نسبت به وخامت اوضاع بشردوستانه و حقوق بشر در میانمار بسیار نگران است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.