نخست‌وزیر منطقه کردستان عراق و فرمانده ائتلاف آمریکایی موسوم به ضد داعش درباره رفع شکاف‌های امنیتی در مناطق مورد منازعه رایزنی کردند.

رایزنی مسرور بارزانی با فرمانده ائتلاف آمریکا

به گزارش قدس آنلاین، «مسرور بارزانی» نخست‌وزیر منطقه کردستان عراق، امروز (یکشنبه، ۱۵ ژانویه) میزبان ژنرال «متیو مک فارلین» فرمانده کل نیروهای ائتلاف آمریکایی موسوم به ضد داعش در عراق و سوریه بود.

به نوشته «بغداد الیوم»، در این دیدار، جدیدترین تحولات در عراق و منطقه و تداوم حمایت از نیروهای پیشمرگه برای مبارزه با تروریسم و تهدیدات تروریست‌های داعش و اهمیت حفظ امنیت مرزها مورد رایزنی قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، مک فارلین نیز در این دیدار، با اشاره به پیشرفت‌های حاصله در زمینه هماهنگی‌های امنیتی و همکاری‌های پیشمرگه و ارتش عراق در مبارزه با تروریسم به‌ویژه در سال گذشته، بر تقویت این هماهنگی‌ها به منظور رفع خلأها و شکاف‌های امنیتی موجود در حوزه‌های مشمول اصل ۱۴۰ قانون اساسی تاکید کرد.

مسرور بارزانی نیز به نوبه خود از ایالات متحده آمریکا و نیروهای ائتلاف آن برای حمایت مستمر از نیروهای پیشمرگه در جنگ با تروریسم و اصلاحات در پیشمرگه تقدیر و بر اهمیت تقویت پرونده امنیتی و رفع شکاف‌ها در مناطق مورد منازعه تاکید کرد.

این دیدار در حالی صورت گرفت که حدود سه هفته پیش «بافل طالبانی» رئیس حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق در سفر به شمال سوریه با شماری از فرماندهان «قسد» و در رأس آن «مظلوم عبدی» فرماندهی کل نیروهای قسد و «صالح مسلم» رهبر حزب اتحاد دموکراتیک دیدار کرد و در این دیدارها، «متیو مک فارلین» فرمانده نیروهای ائتلاف بین المللی موسوم به ضد داعش نیز او را همراهی کرد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.