روزنامه دنیای اقتصاد در گزارشی از اختلال در صنعت گردشگری در سه استان خراسان‌رضوی، فارس و یزد به دلیل سرما و یخبندان خبر داد.

سرما و یخبندان؛ صنعت گردشگری در مشهد، یزد و شیراز را مختل کرد
به گزارش قدس آنلاین روسای جامعه هتلداران چند شهر گردشگرپذیر در این فصل به عنوان یکی از صاحبان کسب و کار مرتبط با توریسم در گفت‌وگو با دنیای‌اقتصاد از خسارت‌های وارد شده به این صنعت در موج سرمای این روزها گفته‌اند.

به گزارش دنیای اقتصاد، محمود مادرشاهیان، رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران خراسان رضوی بسیاری گفت: از زائران رزرو هتل‌هایشان را لغو کرده و برخی دیگر سفر خود را به زمان دیگری موکول کرده‌اند. ضریب اشغال هتل‌ها در مشهد به زیر 10‌درصد رسیده است. سال گذشته در همین تاریخ ضریب اشغال هتل‌ها 50‌درصد بود که نشان از کاهش 40 درصدی دارد.

ناصر طباطبایی، رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران استان یزد نیز گفت: موج سرما و بارش‌ها پروازهایی که به مقصد این شهر و استان انجام می‌شود را با چالش مواجه کرده و میزان کاهش متقاضیان هتل‌ها به عدد 20‌درصد رسیده است.

حسن سیادتان، رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران استان فارس هم اعلام کرد: شرایط آب و هوایی و جوی ایجاد شده در استان فارس باعث شده کاهش ورود گردشگران به این استان را شاهد باشیم. این پدیده بسته شدن راه‌ها، فرودگاه‌ها و برخی خطوط ریلی را به همراه داشته و به تبع آن‌درصد اشغال هتل‌ها نیز با افت قابل‌توجهی نسبت به آنچه انتظار داشتیم مواجه بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.