۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۴
کد خبر: 843195

صبحانه در استانبول

رپرتاژ آگهی

لذت خوردن صبحانه در استانبول، خاطره‌ای است که از یاد نخواهد رفت. صبحانه ترکی، شباهت زیادی به صبحانه ایرانی دارد.

صبحانه در استانبول

ذائقه نزدیک خورد و خوراک ایرانی‌ها و ترکیه‌ای‌ها و تماشای منظره زیبای کافه و رستوران‌های ترکی باعث می‌شود تا خاطره‌ای خوش در سفر ثبت کنید. اگر قیمت بلیط هواپیما استانبول به تهران (https://www.alibaba.ir/international/IST-IKA) را برآورد کردید و هزینه سفر را می‌دانید، توصیه می‌کنیم با بهترین کافه‌ها و رستوران‌ها برای صرف صبحانه در استانبول آشنا شوید تا برنامه کاملی برای سفرتان داشته باشید.

برنامه‌های پیش از سفر استانبول

شاید تصور کنید همان که قیمت بلیط هواپیما استانبول به تهران را بدانید، برای سفرتان آماده هستید. سفر به جاهای تازه، به‌خصوص خارج از ایران، نیاز به برنامه‌ریزی دارد. روزهای تعطیل کشورهای خارجی با ایران متفاوت است؛ بنابراین در صورتی که از برنامه تقویم کشور مقصد خبر نداشته باشید، ممکن است سفرتان چندان خوشایند نشود.

به غیر از رزرو هتل، یکی از برنامه‌هایی که باید پیش از سفر به آن توجه کنید، تعیین جاهای دیدنی استانبول یا شهر مقصد است. در این صورت شما می‌توانید از ساعت و روزهایی که مکان مورد نظرتان باز است، اطلاعات خوبی به صورت آنلاین، با کمک سایت‌های گردشگری مثل علی بابا پیدا کنید.

دومین برنامه پیش از سفر، تعیین رستوران و کافه برای صرف صبحانه، ناهار، شام و میان وعده خواهد بود. خورد و خوراک در سفر اهمیت دارد و شما می‌توانید به صورت آنلاین با کافه‌ها و رستوران‌های معروف ترکیه، با سرو بهترین غذاها، آشنا شوید و حتی هزینه هر یک را برآورد کنید. به منظور راحتی سفر، توصیه می‌کنیم به ادامه مقاله توجه کنید تا با تعدادی از بهترین کافه‌ها و رستوران‌ها برای صرف صبحانه در استانبول بیشتر آشنا شوید.

قیمت صبحانه در ترکیه چقدر است؟

ترکیه‌ای‌ها علاقه زیادی به صرف صبحانه شاهانه دارند و همیشه از این کلمه "شاهانه" برای تهیه یک وعده مفصل صبحانه استفاده می‌کنند. صبحانه‌های ترکی شباهت زیادی به صبحانه‌های ایرانی دارد و انتخاب مناسبی برای ذائقه‌های ایرانی خواهد بود. این صبحانه‌ها شامل انواع پنیر، گوجه فرنگی، خیار، انواع مربای فصلی، عسل، تخم مرغ نیمرو، تخم مرغ آبپز، انواع املت، انواع نان، انواع شیرینی، خوراک و غذاهای ترکیه‌ای، دسرهای ترکی، چای و قهوه ترک اصیل است.

شما می‌توانید به کافه و رستوران‌های زیادی برای صرف یک وعده صبحانه بروید که هر یک قیمت متفاوتی خواهند داشت. قیمت صرف یک وعده صبحانه به عوامل متعددی بستگی دارد. برخی از رستوران‌ها قیمت غذای منتخب شما را از منو در نظر می‌گیرند، برخی بوفه صبحانه یا سلف سرویس دارند و هر نفر باید هزینه ورودی مشخصی بدهد و برخی به تعداد مهمانان، قیمت صبحانه را حساب می‌کنند.

این هزینه به محل جغرافیایی کافه یا رستوران، میزان معروف بودن، سرآشپز، نوع غذا، تازگی مواد غذایی، کیفیت خدمات، قدمت کافه و رستوران، میزان و تعداد مشتریان، فصل‌های سال، تعداد غذاهای بوفه، تنوع در غذاها، منوی رستوران یا کافه و... بستگی دارد.

صبحانه در استانبول

بنابراین نمی‌توان یک قیمت ثابت برای هر صرف یک وعده صبحانه یا غذا در کافه و رستوران‌های استانبول تعیین کرد. با این حال به طور کلی صرف یک وعده صبحانه معمولی در استانبول از 20 تا 40 لیر هزینه دارد. اما اگر می‌خواهید در کافه و رستوران‌های گران‌تر یا معروف‌تر صبحانه بخورید، این هزینه از 60 تا 100 لیر برای هر نفر، افزایش می یابد. بنابراین توصیه می‌کنیم پیش از سفر، با انواع کافه و رستوران استانبول، بیشتر آشنا شوید.

معرفی 10 کافه و رستوران برای صرف صبحانه در استانبول

در فرهنگ ترک‌ها، اهمیت به وعده صبحانه، مثل ایرانی‌ها، بسیار قابل توجه است. ذائقه ترکیه‌ای‌ها، شباهت زیادی به ذائقه ایرانی‌ها دارد. بنابراین پیدا کردن یک کافه و رستوران برای صرف یک وعده غذا مثل صبحانه، ناهار و شام در ترکیه، چندان دشوار نخواهد بود. بسیاری از رستوران‌ها و کافه‌های استانبول، صبحانه‌های خوشمزه با منوی متنوعی دارند. بنابراین اگر می‌خواهید یک وعده صبحانه خوشمزه، به‌غیر از صبحانه هتل میل کنید، توصیه می‌کنیم به ادامه مقاله برای شناخت معروف‌ترین و بهترین رستوران‌ها و کافه‌های این شهر توجه کنید تا خاطره خوشی در سفر داشته باشید.

  1. رستوران کاله استانبول

رستوران کاله، در سال 1983 ساخته شد و یکی از بهترین رستوران‌های شهر استانبول برای صرف صبحانه است. در این کافه شما می‌توانید چشم انداز تنگه بسفر را تماشا و یک صبحانه خوشمزه نوش جان کنید. پنیر کبابی هالومی، انواع پنیر، زیتون، سالاد گوجه فرنگی، سرشیر و عسل، تخم مرغ با سوجوک، گوزلمه، املت ترکی و... از صبحانه‌های معروف رستوران کاله است.

  1. کافه جسمه بازلاما کاهالتی استانبول

کافه جسمه بازلاما کاهالتی در محله معروف نیشان تاشی استانبول قرار دارد. این کافه به داشتن منوی جذاب و سرو بهترین دسرهای و صبحانه‌ها معروف است. در این کافه شما می‌توانید سوسیس دست‌ساز، نان لواش با سبزیجات، کره ترابزون، خوراک مرغ، انگور سیاه و پنیر بز میل کنید که خوردن هر یک، تجربه‌ای جدید در سفر استانبول برایتان خواهد بود.

  1. کافه رستوران مانگری استانبول

کافه رستوران مانگری در محله ببک استانبول قرار دارد. این کافه رستوران، محل مناسبی برای صرف وعده‌های اصلی غذا و میان وعده خواهد بود. معمولا توریست‌های زیادی برای صرف صبحانه به این کافه رستوران می‌روند، بنابراین بهتر است رزرو صبحانه را در برنامه سفر استانبول‌تان قرار دهید. این کافه چشم اندازه جذابی دارد که شما می‌توانید صبحانه را در تراس میل کنید. تخم مرغ بندیکت، بیکن، پنکیک و گرانولا، از صبحانه‌های خوشمزه کافه رستوران مانگری است.

  1. کافه قهوه 6 استانبول

کافه قهوه 6، در محله جهانگیر، منطقه بی‌اوغلو استانبول قرار دارد. شما می‌توانید در این کافه، صبحانه منحصربه‌فردی میل کنید، چرا که کافه قهوه 6، منوی خاصی دارد. بشقاب چینی، بشقاب فلافل، قارچ، بادمجان، زیتون و انواع شیرینی از صبحانه‌های معروف این کافه هستند که می‌توانید در این سفر بخورید و تجربه جدیدی کسب کنید.

  1. رستوران موزدچانگا استانبول

رستوران موزدچانگا در طبقه آخر موزه ساکیب سابانجی استانبول قرار دارد. این رستوران نه تنها منوی صبحانه لذیذی دارد، بلکه چشم‌انداز بسیار زیبا و دلپذیر آن از تنگه بسفر است. اگر به صبحانه‌های ترکی مثل پنیر، گردو و عسل علاقه دارید، می‌توانید به این رستوران بیایید. البته منوی صبحانه رستوران موزدچانگا بسیار متنوع است و برای هر سلیقه‌ای یک صبحانه خوشمزه دارد.

صبحانه در استانبول

  1. رستوران ینی کوی کاهوهسی استانبول

اگر می‌خواهید در یک رستوران بسیار زیبا، با فضای سرسبز و پوشیده از درختان و چشم انداز تنگه بسفر، صبحانه‌ای لذیذ میل کنید، می‌توانید به رستوران ینی کوی کاهوهسی بروید. این رستوران منویی با غذاهای ارگانیک دارد که تخم مرغ، سوجوک، عسل، مربا، خیار، گوجه فرنگی و... در بشقاب‌های صبحانه قرار دارد.

  1. کافه ناملی گرمه استانبول

در محله معروف کاراکوی استانبول، کافه‌ای به نام ناملی گرمه است که صبحانه‌های خوشمزه‌ای سرو می‌کند. این کافه به دلیل کیفیت و مزه غذا و میان‌ وعده‌های دلپذیرش بسیار معروف است. جالب است بدانید این مکان در سال‌های اخیر به یکی از بهترین کافه‌های استانبول برای صرف صبحانه بین گردشگران و محلی‌ها تبدیل شد. منوی صبحانه این کافه بسیار متنوع است و برای هر ذائقه‌ای، یک بشقاب صبحانه خوشمزه ارائه می‌دهد.

  1. هاوس کافه استانبول

هاوس کافه، در محله اورتاکوی استانبول قرار دارد. شما می‌توانید در این کافه از چشم‌انداز بسفر و دریای زیبا لذت ببرید و بهترین و خوشمزه‌ترین صبحانه را میل کنید. این کافه طراحی مدرن و زیبایی دارد و صبحانه کلاسیک و صبحانه ترکی سرو می‌کند. اگر به قهوه ترک علاقه دارید، در هاوس کافه می‌توانید یکی از بهترین قهوه‌ها را نوش جان کنید.

  1. کافه فورنو استانبول

اگر نزدیک محله بالات و شهر قدیمی استانبول قرار دارید، خوردن یک صبحانه خوشمزه در کافه فورنو را از دست ندهید. این کافه صبحانه متفاوتی مثل نیمروهای خاص، انواع شیرینی، کروسان کره، پیتزا و... دارد که می‌توانید با توجه به ذائقه‌تان، بهترین انتخاب را در بوفه کافه فورنو داشته باشید.

  1. کافه وان کاهالتی اوی استانبول

کافه وان کاهالتی اوی در محله کادیکوی استانبول قرار دارد. خوردن یک صبحانه در سفر استانبول در این کافه بسیار جذاب خواهد بود، چرا که کافه وان کاهالتی اوی در یک باغ بزرگ و سرسبز قرار دارد. این کافه به سرو انواع پنیر خوشمزه، انواع میوه و صبحانه‌ای لذیذ معروف است که می‌توانید یک وعده صبحانه را در این کافه میل کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.