نائب‌رییس قوه مقننه در سفر به خراسان رضوی ضمن بررسی وضعیت بزرگراه طرقبه‌شاندیز از محله‌های حاشیه‌نشین و شهرک صنعتی شهرستان چناران بازدید کرد.

بازدید نائب‌رییس قوه مقننه از بزرگراه طرقبه‌شاندیز و شهرک صنعتی چناران

به گزارش قدس خراسان، علی نیکزاد که عصر امروز به منظور بازدید نظارتی از روند اجرای پروژه‌های عمرانی و خدماتی شهرستان طرقبه‌شاندیز وارد این منطقه شده بود، در ابتدای ورود به این شهرستان از پروژه‌ مسیر مواصلاتی کاهو شاندیز (مسیر ساغشک) بازدید کرد؛ این مسیر روستای به طول ۱۳ کیلومتر بوده و برای زیرسازی و روکش آسفالت نیازمند تامین اعتبار هفت میلیارد تومانی است.

در ادامه بازدید مسیر بزرگراه طرقبه‌شاندیز در دستور کار نیکزاد قرار داشت و از نزدیک در جریان مشکلات این پروژه قرار گرفت.

به گفته عباس یوسف‌زاده، سرپرست اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی، این مسیر به طول ۱۵ کیلومتر بوده و روند احداث آن از سال ۱۳۹۵ شروع شد. در صورت تامین اعتبار ۳۵۰ میلیارد تومانی و رفع مشکلات مربوط به معارضان و تملک اراضی مورد نیاز، این پروژه تا پایان سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری کامل خواهد رسید.

بازدید از روند احداث تونل قطار برقی مشهد، گلبهار و چناران (دهنو زعفرانیه) از دیگر دستور برنامه‌های سفر نظارتی یک روزه نایب‌رئیس اول قوه مقننه به خراسان رضوی بود.

علیرضا جعفری، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید، گفت: عملیات احداث این پروژه از سال ۱۳۹۱ آغاز شده و تاکنون ۳۴ درصد پیشرفت کلی داشته است.

وی عنوان کرد: هم‌اکنون اگر ۴۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یابد، می‌توان مسیر ۴۰ کیلومتری قطار مشهد گلبهار را به صورت ریل‌باس به بهره‌برداری رساند و اگر اعتبار ۳۰۰ میلیون یورویی تامین شود، این پروژه به صورت مترو و قطار برقی در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.

نظارت میدانی نایب‌رئیس مجلس از محله‌های حاشیه‌نشین و شهرک صنعتی شهرستان چناران نیز از دیگر برنامه‌های امروز وی به خراسان رضوی بود.

وی با حضور در شهرستان چناران از محله‌های حاشیه‌نشین شهدا و بلوار امام خمینی(ره)، شهرک صنعتی و تصفیه‌خانه این شهرستان بازدید کرد.

تامین قیر مورد نیاز کارخانه آسفالت شهرداری چناران و تخصیص اعتبار برای اجرای فاز دوم تصفیه‌خانه شهرک صنعتی چناران از مهم‌ترین مصوبات این بازدید میدانی بود.

جلسه جمع‌بندی مصوبات سفر نائب‌رئیس مجلس شورای اسلامی به حوزه انتخابیه چناران، گلبهار، طرقبه‌شاندیز در فرمانداری شهرستان طرقبه‌شاندیز برگزار شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.