مدیر امور منابع آب شهرستان تربت جام گفت: بیشترین شناسایی و انسداد چاههای غیرمجاز شرق استان در شهرستان باخرز روی می‌دهد، منابع آبی این شهرستان قربانی طمع‌کاران و حفاران غیرمجاز است.

حفاری چاه های غیر مجاز منابع آبی باخرز خراسان رضوی را قربانی کرد

به گزارش قدس خراسان، یوسف اختری عنوان کرد: طی ۱۰ ماهه سال جاری ۱۸۵ چاه غیر مجاز در محدوده فعالیت "امور منابع آب تربت جام" شامل شهرستانهای تربت جام، باخرز، تایباد و صالح آباد شناسایی و مسدود شده که تقریبا همه این تعداد چاه نیمه عمیق بوده است.

وی ادامه داد: از مجموع این تعداد چاه غیرمجاز، ۱۶۰ حلقه در شهرستان باخرز شناسایی و مسدود شده که نشان دهنده فعالیت عمده حفاران غیرمجاز در این شهرستان کوچک است.

مدیر امور منابع آب شهرستان تربت جام اظهار کرد: وضعیت منابع و سفره های آب زیرزمینی در "دشت شهرنو باخرز" به گونه ای است که فعالیت سودجویان و حفاری بیشتر چاه های غیرمجاز را در این شهرستان موجب شده است.

اختری ادامه داد: سطح سفره های زیرزمینی در باخرز بالاست، به گونه ای که با کندن چاه به عمق ۲۰ تا ۵۰ متر با بیل و تجهیزات ساده حفاری می توان به آب رسید و در نهایت باید از یک کمپرسور هوا استفاده کرد و با این توصیف، حفاری و دسترسی به آب در این منطقه راحت تر است.

وی افزود: شمار چاه های عمیق و نیمه عمیق در محدوده چهار شهرستان زیر پوشش منابع آب تربت جام هزار و ۵۸۵ حلقه با کاربری شرب، کشاورزی، دامداری، صنعتی و خدماتی است.

شهرستان ۵۰ هزار نفری باخرز با ۲ شهر باخرز و قلعه نو علیا و ۵۲ روستا در فاصله ۲۲۰ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.