سال گذشته جشنواره استقبال از بهار شهرداری مشهد با حواشی زیادی برگزار شد و با وجود اعلام سهم حداقل ۳۰ درصدی حاشیه شهر نتوانست انتظارات در این حوزه را حتی در سطح مدیریت شهری پوشش دهد و با ۲۰ میلیارد و ۲۵۳ میلیون تومان هزینه تنها ۱۳ پاویون و ۱۸ المان در مشهد ساخته شد که ۳ پاویون و ۵ المان سهم حاشیه شهر بود اما امسال برنامه های معاونت فرهنگی شهرداری مشهد برای اجرای این جشنواره فقط ۱۱ المان و ۴ پاویون خواهد بود که سهم حاشیه شهر مشهد از آن ۱ پاویون و ۲ المان خواهد بود، این یعنی عملا کاهش جدی المان های شهری در بهار امسال.

 جشنواره استقبال از بهار هر سال دریغ از پارسال

به گزارش قدس خراسان، علی مسافری ظهر امروز در نشست خبری جشنواره استقبال از بهار شهرداری مشهد اظهار کرد: در بهار۱۴۰۲ با توجه به تقارن آغاز ماه رمضان یکی از محورهای فراخوان منتشر شده به «رمضان» اختصاص داشته است. در ماه رمضان، یکی از موضوعات حائز اهمیت، زیست شبانه شهر بوده که مورد توجه قرار گرفته است.

دبیر جشنواره هنرهای شهری شهرداری مشهد افزود: ۵۲۶ هنرمند در تمامی بخش‌ها شرکت کرده‌اند و ۲ هزار و ۵۹ اثر هنری دریافت شده که از این تعداد ۵۰۹ اثر را در فضای شهری و در بخش‌های مختلف کار خواهیم کرد اما به طور کلی در جشنواره امسال شهرآرایی و آذین بندی شهری رشد قابل توجهی داشته است.

وی همچنین در پاسخ به سوال قدس خراسان درباره جانمایی المان ها در حاشیه شهر و مراکز شهر گفت: برای ما دیده شدن کارمان اهمیت دارد و ممکن است در احمدآباد و ... دیده نشود اما در حاشیه شهر به خوبی به این اثر هنری توجه شود، برای همین موضوع از ابتدای امسال در محله گلشهر تلاش کردیم تا محلی را برای اجرای یک پروژه آذین بندی پیدا کنیم، پس از آن نقشه و محل را دراختیار هنرمند قرار دادیم تا خود او محل مناسب را پر کند اما در نهایت محل مناسب پیدا نشد و شکل پروژه تغییر کرد، محدودیت های اجرای کار در محلات حاشیه شهر زیاد است که ابتدا باید این زیرساخت تغییر کند اما ما امسال سعی خواهیم کرد آذین بندی ها را در این مناطق بیش از گذشته و حتی بقیه نقاط شهر انجام دهیم تا مردم حاشیه شهر حتما از دیده شدن تغییر فضاهای شهری رضایت پیدا کنند و در نقاطی کار میکنیم که تا به حال دیده نشده است.

در ادامه حسین باغگلی، معاون شهردار و رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد نیز توضیح داد: از امروز در حوزه فرهنگی شهر فعالیت‌های متنوعی آغاز می‌شود. برنامه‌های دهه فجر، ایام جشن شعبانیه و بعد استقبال از بهار و ماه رمضان در پیش است. در ایام دهه فجر به جز شب شهادت نورافشانی داریم و تلاش کرده‌ایم کل دهه فجر را به عنوان ایام شادی و فضاسازی برای شهر درنظر بگیریم.ایام پیروزی انقلاب در موقعیت‌های مختلف شهری موقعیت سازی می‌شود با مشارکت مردم نمادهای روز ۲۲بهمن تهیه می‌شود تا از یک تم واحد به شکل چاپی پرهیز شود.

وی در پاسخ به سوال قدس خراسان درباره سهم حاشیه شهر مشهد از المان های نوروزی حاشیه شهر نیز گفت: چیزی که سال گذشته به عنوان پاویون اعلام شد تحقق پیدا نکرد و امسال پهنه های ما که چهار مورد است ممکن است المان های کوچک تری داشته باشد اما حدود ۱۰ تا ۱۵ المان با قابلیت تعاملی وجود خواهد داشت. وقتی از المان صحبت میکنیم هزینه هنگفتی برای جغرافیایی خاص انجام میشود اما نظر ما این است که اگر بتوانیم وزن آذین بندی را افزایش بدهیم حال خوب بیشتر خواهد شد و نوع نگاه ما تقویت آذین بندی است.

باغگلی تصریح کرد: در حاشیه شهر مشهد در منطقه ۵ و ۶ دو المان و در بوستان امت یک پهنه یا پاویون به آن اختصاصا یافته که از کیفیت خوبی برخوردار است و نمونه آن در هیچ نقطه شهر نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.