معاون پشتیبانی و اعزام ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان گفت: ثبت نام دانشجویان عتبات عالیات از ۲۲ دی آغاز شد و تا ۲۹ دی ماه ادامه داشت. در این بازه زمانی ۵۰ هزار نفر ثبت نام نمودند. بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته مقرر شده است ۶۰۰۰ هزار نفر در قالب ۱۵۰ کاروان اعزام شوند.

اعزام ۶ هزار نفر در قالب ۱۵۰ کاروان به عتبات تا پایان اسفند/ حدف ارز بازار متشکل به سفر عتبات

به گزارش قدس آنلاین، محسن مسلمی، معاون پشتیبانی و اعزام ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان اظهار کرد: ثبت نام دانشجویان عتبات عالیات از ۲۲ دی آغاز شد و تا ۲۹ دی ماه ادامه داشت. در این بازه زمانی ۵۰ هزار نفر ثبت نام نمودند. بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته مقرر شده است ۶۰۰۰ هزار نفر در قالب ۱۵۰ کاروان اعزام شوند.

وی با اشاره به پرواز دانشجویان به عتبات عالیات تصریح کرد: پروازها تا قبل از ماه مبارک رمضان به پایان می رسد، ولی در صورتی که در نرخ های اعلام شده از سوی سازمان حج و زیارت تغییرات چندانی حاصل نشده باشد، ما آمادگی لازم برای اعزام متقاضیان به عتبات عالیات در ماه مبارک رمضان را هم داریم. هتل های ما در نجف و کربلا آماده پذیرایی دانشجویان است. ضمن اینکه برنامه های فرهنگی هم برای دانشجویان پیش بینی کرده است. همچنین کاروان ها تخفیف های ویژه ای هم برای دانشجویان در نظر گرفته اند.

مسلمی با اشاره به هزینه عتبات تصریح کرد: با توجه به اینکه دولت، ارز بازار متشکل به عتبات عالیات را حذف کرده و این سفر زیارتی با ارز آزاد محاسبه می شود لذا منتظر مبلغ اعلام شده از سوی دولت هستیم.

معاون پشتیبانی و اعزام ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان با اشاره به تعداد دانشجویان دختر و پسر اعزامی به عتبات عالیات، بیان کرد: فعلا آمار دقیقی در دست نداریم. گروه های اعزامی بر اساس بازه زمانی تقسیم بندی شده اند، گروه دختران مجرد در بهمن ماه، کاروان های متاهلین، اساتید متاهل و کارمندان متاهل در بازه زمانی هفت بهمن تا ۲۷ اسفند ماه و کاروان پسران مجرد در اسفند ماه به این سفر اعزام می شوند.

وی با اشاره به نحوه ثبت نام دانشجویان به عتبات عالیات، افزود: ثبت نام دانشجویان به صورت اینترنتی از طریق سامانه samaneh.labbayk.ir صورت گرفته است، تاکنون هم حدود ۵۰ هزار نفر ثبت نام کرده اند، این تعداد برابر ۱۵۰ کاروانی است که مقرر شده است، شش هزار نفر از آنها به صورت قرعه کشی انتخاب و اعزام شوند.

مسلمی با اشاره به دانشجویان مشمول به خدمت نیز اظهار کرد: طبق تفاهم نامه ای که ستاد عمره و عتبات دانشجویان با سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا منعقد نموده است، مجوز خروج دانشجویان توسط خود ما صادر می شود ضمن اینکه دانشجویان هیچ مبلغی پرداخت نمی کنند. فقط درخواست خود را به ما ارایه می دهند و ما هم مجوز خروج آنها را صادر می کنیم.

معاون پشتیبانی و اعزام ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان با اشاره به شیوه اعزام دانشجویان به عتبات عالیات، گفت: بخشی از اعزام ها هوایی و بخشی هم زمینی است. هزینه زمینی و هوایی اعزام به عتبات عالیات بر اساس دوری و نزدیکی به مرز متفاوت است. اعزام هوایی فقط از تهران صورت می گیرد و اعزام زمینی ها تنها به استان ها مربوط می شود.

وی با اشاره به ظرفیت اعزام دانشجویان به عتبات عالیات، تصریح کرد: ما محدودیتی در اعزام دانشجویان به عتبات عالیات نداریم. محدودیت ما بر اساس ساختمان ها و هتلی که در عتبات عالیات داریم تعریف می شود، بنابراین با توجه به برنامه های متنوع پیش بینی شده برای دانشجویان نیاز است که حتما در یک جا متمرکز شوند ضمن اینکه ظرفیت هتل های ما ۶ هزار نفر است.

منبع: خبرگزاری شبستان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.