با تلاش شبانه‌روزی کارآگاهان پلیس آگاهی، باند حرفه‌ای سارقان منازل متلاشی و ۱۴ فقره سرقت از منزل در جنوب شهر مشهد رمزگشایی شد.

انهدام باند حرفه‌ای سارقان منازل جنوب مشهد با ۱۴ شاکی

به گزارش قدس خراسان، بیست و سوم دی ماه سال جاری در پی گزارش دو سرقت از منزل در محدوده خیابان امام رضا(ع) و بزرگمهر، با دستور سرهنگ احمد نگهبان فرمانده انتظامی شهرستان مشهد مقدس، بلافاصله تیمی ویژه از پلیس آگاهی برای بررسی موضوع وارد عمل شدند. در بررسی‌های به عمل آمده در محل جرم مشخص شد سارقان به محض خروج ساکنان منزل، با خراب کردن درِ دو واحد آپارتمان به ساختمان نفوذ کرده و با تخریب گاوصندوق، دو سرویس طلا و جواهر، تعداد زیادی سکه بهار آزادی، دو دستگاه لپ‌تاپ، یک دستگاه پرینتر رنگی حرفه‌ای و تعدادی لوازم برقی آشپزخانه را به ارزش تقریبی ۷ میلیارد ریال در کمتر از یک ساعت سرقت کرده‌اند.

کارآگاهان پایگاه جنوب پلیس آگاهی مشهد با هدایت مستقیم سرهنگ مصطفی صادقی، با بررسی دقیق صحنه‌های جرم و اثربرداری از تمامی قسمت‌های دو منزل مورد دستبرد، عملیات گسترده‌ای را برای شناسایی و دستگیری سارقان آغاز کردند.

تیم رسیدگی‌کننده پرونده پس از دو هفته تلاش شبانه‌روزی با استفاده از کمترین سرنخ‌های به جا مانده و با کمک سامانه‌های هوشمند پلیسی سرانجام یکی از سارقان را که تبعه خارجی است، شناسایی کرده و پس از جمع‌آوری ادله و مستندات کافی با هماهنگی قضایی او را در اقدامی ضربتی و غافلگیرانه در محدوده شهرک شهید بهشتی دستگیر و در بازرسی از مخفیگاهش دو قبضه سلاح شکاری غیرمجاز، ابزارآلات حرفه‌ای سرقت، دو دسته کلید و سه عدد شاه‌کلید کشف کردند.

متهم ۳۵ ساله که در بازجویی‌های اولیه منکر هرگونه جرمی بود، در مواجهه با ادله و مستندات پلیسی لب به اعتراف گشود و به سرقت منازل با همدستی سه تن از دوستانش که آن‌ها نیز تبعه خارجی هستند، اعتراف کرد.

در ادامه این عملیات، سه تیم از کارآگاهان پلیس آگاهی مشهد با کسب مجوزهای لازم قضایی در عملیات‌های همزمان، همدستان متهم را در محدوده شهرک شهید بهشتی، بولوار مصلی و میامی دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه آنان تعداد زیادی لوازم مسروقه؛ شامل دو دستگاه تلویزیون، دو عدد باند سینما خانواده، مقدار زیادی طلا، ۱۲ قطعه سکه بهار آزادی، ۱۲ عدد ساعت مچی نفیس، لوازم برقی؛ شامل آبمیوه‌گیری، اتو، جاروبرقی، یک دستگاه دوچرخه حرفه‌ای، مقدار زیادی اسکناس نو، دلار و چک‌پول، ۱۴ دستگاه تلفن همراه و اشیای با ارزش دیگری کشف کردند.

اعضای این باند حرفه‌ای سرقت که همگی اعتیاد به شیشه دارند و در سوابق کیفری خود به دفعات با عنوان جرایمی از قبیل سرقت، تهیه و توزیع مواد مخدر و شرکت در نزاع‌های دسته‌جمعی روانه زندان شده بودند، با توجه به کشف تعداد زیادی لوازم منزل و گزارش سرقت‌های مشابه در جنوب شهر مشهد در یک سال گذشته با هماهنگی قضایی بار دیگر مورد بازجویی قرار گرفتند.

متهمان که بین ۳۰ تا ۳۵ ساله هستند و همگی با هم نسبت قومی و طایفه‌ای دارند، در چندین مرحله بازجویی‌ فنی کارآگاهان پلیس و ادله و مستندات کشف شده از آنان به ۱۴فقره سرقت از منزل در خیابان‌های احمدآباد، بزرگمهر، امام رضا(ع)، بولوار وکیل‌آباد، هفت‌تیر، پیروزی، منطقه سیدی و طرق در یک سال گذشته اعتراف کردند. در بازجویی‌های تکمیلی مشخص شد این افراد غیربومی ساکن مشهد نبوده و با اجاره منازل استیجاری برای کوتاه‌مدت، به صورت چهار نفره با استفاده از سه دستگاه خودرو سمند، پژو۲۰۷ و پارس اموال مسروقه را به استان‌های غرب و جنوب غرب و گاهی خارج از کشور منتقل می‌کردند و به افراد مالخر می‌فروختند.

در بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد سارقان به صورت کاملاً حرفه‌ای پس از پرسه‌زنی در خیابان‌ها و مجتمع‌های مسکونی جنوب شهر، به محض خروج ساکنان منزل به سرعت وارد عمل شده و برخی سرقت‌ها را در کمتر از ۱۰دقیقه انجام می‌دادند و به اموال با ارزش دستبرد می‌زدند.

برابر مستندات ارائه شده از سوی ۱۴ شاکی این پرونده، متهمان ۱۲۰ میلیارد لوازم با ارزش را سرقت کردند و در برخی از سرقت‌ها سارقان حتی به خوراکی‌های داخل یخچال مالباخته‌ها نیز دستبرد می‌زدند.
با توجه به مستندات کشف شده از مخفیگاه متهمان، تحقیقات از آن‌ها برای کشف دیگر جرایم و شناسایی همدستان احتمالی‌شان با هماهنگی مقام قضایی ادامه دارد.

خبرنگار: معصـومـه مـؤمـنیان

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.