۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۵
کد خبر: 849441

بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا، تعداد شهروندان این کشور که در سال ۲۰۲۱ میلادی دست به خودکشی زدند به ۴۸ هزار و ۱۸۳ تن افزایش یافت.

افزایش خودکشی در آمریکا

به گزارش قدس آنلاین، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در این گزارش اعلام کرد، این بالاترین آمار ثبت شده در آمریکا از سال ۲۰۱۸ میلادی است. در آن زمان تعداد افرادی که دست به خودکشی زده بودند، ۴۸ هزار و ۳۴۴ تن ثبت شده بود.

خودکشی در آمریکا برای دو سال متوالی ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ میلادی روند نزولی داشت و به ترتیب به ۴۷ هزار و ۵۱۱ مورد و ۴۵ هزار و ۹۷۹ مورد رسید.

میزان خودکشی در سال ۲۰۲۱ میلادی به ۱۴.۲ در هر ۱۰۰ هزار شهروند افزایش یافته است اما این گزارش دلایل خاصی را برای افزایش ۲۲۰۴ تنی آمار خودکشی در سال ۲۰۲۱ میلادی ارائه نکرد.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها تنها اعلام کرد: خودکشی یک مشکل پیچیده است که به فاکتورهای متعددی از جمله روابط، شغل یا مدرسه و مشکلات مالی و همچنین بیماری‌های روحی و روانی، مصرف مواد، انزوای اجتماعی، ترومای تاریخی، موانع موجود در خدمات درمانی، و دسترسی راحت به ابزار کشنده و ابزار مربوط به خودکشی در بین افرادی که در خطر ارتکاب این اقدام هستند، مربوط می‌شود.

این نهاد همزمان با ادامه تلاش‌های آمریکا برای پاسخ دادن به تاثیرات کوتاه مدت و بلند مدت پاندمی کرونا، خواستار هوشیاری در تلاش‌های پیشگیرانه شد.

این مطالعه همچنین از دیدگاه نژادی و قومیتی به آمار خودکشی در سال ۲۰۲۱ میلادی نگاه کرده و گفت، بالاترین درصد خودکشی یعنی ۲۸.۱ در هر ۱۰۰ هزار تن در بین اتباع آلاسکا و سرخپوستان آمریکایی رخ داده است.

براساس این مطالعه، نرخ خودکشی همچنین در بین آفریقایی-آمریکایی‌های بین ۱۰ تا ۲۴ سال، ۳۶.۶ درصد نسبت به سال ۲۰۱۸ میلادی افزایش یافته است.

تنها گروهی که در این چهار سال نرخ خودکشی در بین‌شان کاهش داشته، آمریکایی‌های سفیدپوست بودند. براساس این گزارش نرخ خودکشی در بین این گروه نسبت به سال ۲۰۱۸ میلادی ۳.۹ درصد کاهش داشته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.