سرپرست معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: طی ۲۴ ساعت اخیر ۸۵۳ نفر بر اثر بارش برف و کولاک دچار حادثه شدند که هلال احمر استان نیز به ۳۰۹ نفر امدادرسانی و آنها را به مناطق امن هدایت کرده است. 

کولاک ۸۵۳ نفر را در خراسان رضوی دچار حادثه کرد 

ابوالفضل رفیعی در گفتگو با خبرنگار قدس خراسان اظهار کرد: با توجه به ورود سامانه بارشی، در اکثر محورهای مواصلاتی استان طی شبانه‌روز گذشته شاهد بارش برف بودیم که منجر به تردد سنگین خودروها و نیز گرفتاری برخی افراد در کولاک ناشی از برف شده است.

سرپرست معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان رضوی با اشاره به امدادرسانی نیروهای عملیاتی هلال احمر در محورهای مواصلاتی شهرستان‌های تربت‌حیدریه، درگز، سبزوار و کاشمر گفت: در کیلومتر ۱۵ محور سبزوار به روستای طبس، طول محور تربت حیدریه به مشهد، طول محور کاشمر به نیشابور و طول محور درگز به قوچان در گردنه تیوان شاهد حوادث بودیم.

وی با بیان اینکه هفت تیم عملیاتی از هلال احمر خراسان رضوی برای امدادرسانی به مناطق مختلف استان اعزام شده‌اند، عنوان کرد: در ۲۴ ساعت اخیر ۸۵۳ نفر بر اثر بارش برف و کولاک دچار حادثه شدند که هلال احمر استان نیز به ۳۰۹ نفر امدادرسانی و آنها را به مناطق امن هدایت کرده است.

رفیعی در خصوص جزییات محورهای حادثه دیده تشریح کرد: در سبزوار محور حادثه شامل کیلومتر ۱۵ محور سبزوار به روستای طبس (گردنه طبس) و جمعیت حادثه‌دیده شامل ۲۰ نفر بود که همگی امدادرسانی و انتقال به نقطه امن افراد منتقل شدند؛ در شهرستان تربت‌حیدریه هم محور حادثه شامل طول محور تربت‌حیدریه به مشهد با ۷۰۹ نفر جمعیت حادثه‌دیده بود که ۱۶۵ نفر امدادرسانی و انتقال به نقطه امن شدند؛ در شهرستان کاشمر محور حادثه شامل طول محور کاشمر به نیشابو با ۹۶ نفر حادثه‌دیده که همگی امدادرسانی و انتقال به نقطه امن منتقل شدند، در شهرستان درگز نیز محور حادثه شامل طول محور درگز به قوچان (محدوده گردنه تیوان با ۲۸ نفر جمعیت حادثه‌دیده بود که همگی به مکان امن منتقل شدند.

وی خاطرنشان کرد: در اغلب تصادفات ما شاهد عدم رعایت رانندگان از فاصله طولی هستیم که منجر به حادثه می شود و جان رانندگان و سایر افراد نیز به خطر می افتد.

سرپرست معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان رضوی در پایان افزود: توصیه ما به شهروندان این است که تا حد امکان از سفرهای غیرضروری در مناطقی که منتهی به ییلاقات و مناطق کوهستانی است پرهیز کنند، از ایمنی خودروهای خود اطمینان داشته باشند و حتما زنجیرچرخ به همراه داشته باشند.

گفتگو: امیرحسین قربانپور

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.