بیش از ۴۰ میلیون شهروند آمریکا در روزهای آینده و هم زمان با احتمال فرارسیدن توده های آب و هوای بسیار نامساعد در چند نقطه ایالات متحده، در معرض خطر توفان، گردباد و بارش باران و برف سنگین قرار خواهند گرفت.

ده ها میلیون آمریکایی در معرض خطر توفان و گردباد قرار دارند

به گزارش قدس انلاین از تارنمای ای بی سی نیوز؛ اداره هواشناسی آمریکا پیش بینی کرده که این تغییر ناگهانی ممکن است تندبادهای زیانبار و گردبادهایی برای ساکنان خلیج مکزیک تا گریت لیکس و بارش سنگین برف در شمال غربی اقیانوس آرام را به همراه داشته باشد.

کارشناسان پیش بینی کرده اند که بارش باران و برف امروز پورتلند، سیاتل، نیومکزیکو و آریزونا را در برگیرد. این توده برفی تا بعداز ظهر دوشنبه به جنوب شرقی کلرادو خواهد رسید و بامداد سه شنبه از آستین تگزاس تا اوماها درنبراسکا بارش باران و در رشته کوه های راکی و کسکید، بارش پراکنده برف مشاهده خواهد شد.

بارش باران بعدازظهر سه شنبه مناطقی از خلیج مکزیک تا مرز کانادا را در امتداد دره رود می سی سی پی فراخواهد گرفت.
بارش برف سنگین در رشته کوه راکی و حتی رشته کوه سیرا در کالیفرینا به ویژه شمال سیرا ادامه خواهد یافت به گونه ای که ساکنان آن در سال جاری تاکنون چنین حجمی از برف را ندیده بوده اند.

ارتفاع برف در هفته جاری در بخش هایی از جنوب غربی و شمال غربی ایالات متحده شامل بخش هایی از آریزونا، نیومکزیکو، کلرادو، اورگون، واشنگتن و مونتانا از یک فوت (۳۰ سانتی متر) فراتر خواهد رفت.

وقوع توفان در جنوب آمریکا شامل دالاس تگزاس، شروپورت لوئیزیانا، لیتل راک، آرکانزاس و ممفیس تنسی در چهارشنبه شب پیش بینی می شود که ممکن است در برخی نقاط با وزش تندباد و گردباد همراه باشد و شاید تا روز پنجشنبه ادامه یابد.

پیش بینی می شود که توده هوای نامساعد تا بامداد پنجشنبه از جکسون در می سی سی پی به سین سیاتی در اوهایو برسد و بارش برف نیز درهمین روز از کانزاس سیتی و اوهاما تا میلواکی، رخ خواهد داد.

بارش باران شدید در روز پنجشنبه در بخش های شمال شرقی ایالات متحده از واشنگتن دی سی تا بوستون و بارش برف در شیکاگو و گرین بی، انتظار می رود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.