۲۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۷
کد خبر: 850744

قیمت نفت در معاملات روز جمعه به علت نگرانی در مورد افزایش نرخ بهره از سوی بانک مرکزی آمریکا به ۸۲.۹۵ دلار در هر بشکه کاهش یافت.

قیمت جهانی نفت کاهش یافت

به گزارش قدس آنلاین به نقل از رویترز، قیمت نفت در معاملات روز جمعه به علت نگرانی در مورد افزایش نرخ بهره از سوی بانک مرکزی آمریکا که می تواند بر تقاضا برای نفت تاثیر بگذارد، حدود دو درصد کاهش یافت و در مسیر ثبت کاهش هفتگی قرار گرفته است.

این سیاست فدرال رزرو بر مصرف سوخت در آمریکا و تقاضا برای این کالا در شرایط افزایش ذخایر نفت این کشور آسیب می زند.

دو مقام بانک مرکزی آمریکا دیروز گفتند دار دادند که افزایش بیشتر نرخ بهره برای مقابله تورم نیاز است. این اظهارات انتظار برای افزایش نرخ بهره را بالا برده است که سبب تقویت دلار می شود و قیمت نفت را برای مالکان ارزهای دیگر گران می‌سازد.

هر بشکه نفت برنت با دو دلار و ۱۹ سنت کاهش ۸۲.۹۵ دلار فروخته شد و هر بشکه خام آمریکا با دو دلار و ۳۳ سنت کاهش ۷۶.۱۶ دلار معامله شد.

هر دو شاخص نفتی در مسیر ثبت کاهش هفتگی بیش از سه درصد قرار دارند. از طرفی نشانه هایی از افزایش ذخایر نیز بر قیمت نفت تاثیر گذاشته است.

روزنامه ودوموستی امروز به نقل از منابع آگاه نوشت، تولیدکنندگان نفت روسیه انتظار دارند با وجود برنامه دولت برای کاهش تولید نفت در ماه مارس، حجم فعلی صادرات نفت خام این کشور تغییر نمی کند.

آخرین آمار از ذخایر ایالات متحده که روز چهارشنبه منتشر شد، نشان داد که ذخایر نفت خام در هفته منتهی به ۱۰ فوریه با ۱۶.۳ میلیون بشکه افزایش به ۴۷۱.۴ میلیون بشکه رسیده است که بالاترین میزان از ژوئن ۲۰۲۱ به شمار می رود.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.