آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی به ضرورت مشابه سازی کمیتۀ امداد در دیگر کشورهای اسلامی اشاره کرده وگفت: اگر با همکاری سایر کشورهای اسلامی مشابه این طرح، هر چند به صورت ضعیف‌تر، اجرایی گردد، سبب افتخار و تقویت این نهاد می شود.

کمیته امداد امام خمینی (ره) در کشورهای اسلامی شبیه‌سازی شود
به گزارش قدس آنلاین، ناصر مکارم‌ شیرازی در دیدار رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) آثار و برکات کمیتۀ امداد را نشانۀ زنده بودن آن دانسته و گفت: مسائل فرهنگی در کمیته امداد باید حرف اول را بزند و تنوع و گستردگی کارها نباید مانع از بی توجهی به آن گردد.

وی تشویق افراد به ارائه خدمت رسانی به مردم را از جملۀ فوائد خبررسانی اقدامات این کمیته برشمرده و افزود: فایدۀ دیگر آن این است که مردم متوجه می‌شوند که اسلام برای تمام امور زندگی، دارای برنامه است و در اعتقادشان مؤثر است.

مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود به ضرورت مشابه سازی کمیتۀ امداد در دیگر کشورهای اسلامی اشاره کرده و بیان کردند: اگر با همکاری سایر کشورهای اسلامی مشابه این طرح، هر چند به صورت ضعیف‌تر، اجرایی گردد، سبب افتخار و تقویت این نهاد شده و خدمات از مرزها فراتر می‌رود.

وی افزود: باید در تحقیقات دربارۀ مددجویان، شأن و آبروی افراد حفظ شود و نسبت به سوء رفتار احتمالی مأموران کمیته، مراقبت جدی گردد. مسئولین کمیته امداد نیز احتیاج به آموزش دارند تا وظایف خود را به خوبی انجام دهند و سلیقه‌ای کار نکنند. همچنین باید بر آنان نظارت داشته باشید تا با انگیزه کار کنند.

آیت الله مکارم شیرازی در پایان، خدمت در کمیتۀ امداد را جزء باقیات الصالحات دانسته و تأکید کرد: سعی کنید از افرادی که انگیزۀ به خدمت به مددجویان دارند، استفاده کنید که بازدهی و میزان موفقیت بیشتری دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.