مدیر تعاون روستایی خراسان رضوی گفت: تامین و توزیع میوه تنظیم بازار شب عید استان در سال ۱۴۰۲ توسط بخش خصوصی و مجموعا با ۸۰۰ تن سهمیه انجام می‌شود.

سهمیه میوه تنظیم بازار شب عید خراسان رضوی ۸۰۰ تن است

به گزارش قدس خراسان، آرش آوان اظهار کرد: سهمیه میوه تنظیم بازار شب عید خراسان رضوی ۸۰۰ تن است که شامل ۳۰۰ تن سیب زرد و ۵۰۰ تن پرتقال تامسون می‌شود.

مدیر تعاون روستایی خراسان رضوی ادامه داد: در خراسان رضوی و براساس مصوبه کارگروه تنظیم بازار استان و کمیته راهبری میوه، سه مباشر تامین و توزیع میوه در بخش خصوصی کار را بر عهده دارند که شامل اتحادیه مرکزی تعاونی‌های تولید، اتحادیه تعاونی‌های روستایی خراسان رضوی و اتحادیه میادین میوه و تره بار هستند.

وی اظهار کرد: دو اتحادیه تعاونی‌های تولید و روستایی مجموعا توزیع ۲۰۰ تن شامل ۱۰۰ تن سیب و ۱۰۰ تن پرتقال را بر عهده دارند و اتحادیه میادین میوه و تره بار نیز ۶۰۰ تن سهمیه شامل ۲۰۰ تن سیب و ۴۰۰ پرتقال را بر عهده دارد.

آوان افزود: براساس تفاهم صورت گرفته فی ما بین دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری با اتحادیه میادین میوه و تره بار مشهد مقرر شده اتحادیه مذکور سهمیه تعیین شده را باید تامین و توزیع کند و مقرر شده که شبکه توزیع، توسط شهرداری مشهد در اختیار تمامی مباشرین قرار گیرد.

مدیر تعاون روستایی خراسان رضوی با بیان اینکه در خصوص میوه شب عید شهرستان‌ها نیز مقرر شده که در صورت نیاز شهرستانها، تامین میوه از طریق اتحادیه میادین میوه و تره بار مشهد صورت پذیرد که در این خصوص معاونت بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان پیگیر امور است، گفت: از نیمه اسفند ماه جلسات هماهنگی برای تعیین قیمت و تاریخ توزیع میوه تنظیم بازار انجام می‌شود.

وی بیان کرد: هدف ما پراکنش متعادل در انتخاب و تعیین مراکز توزیع میوه تنظیم بازار شب عید است.

منبع: شهرآرا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.