رئیس اداره نظارت و بازرسی جهاد کشاورزی شهرستان مشهد گفت: برای نوروز امسال ١٢نانوایی ثابت و ۶نانوایی سیار به مجموعه نانوایی های حریم حرم برای خدمت رسانی به زائران اضافه می شوند.

۱۸  نانوایی ثابت و سیار در حریم حرم اضافه می‌شوند

به گزارش قدس خراسان، علی اکبر نصری سرآسیا درباره اقداماتی که تا کنون برای حضور زائران از طرف جهاد کشاورزی برنامه‌ریزی شده است، اظهارکرد: با پیش‌بینی حضور زائران و ضرورت ارائه خدمات مطلوب به هموطنانی که مشهد مقصد سفر نوروزی آن‌ها است، یک کارگروه خدمات سفر و یک کارگروه تنطیم بازار شهرستان تشکیل شده است و برگزاری این جلسات به ریاست فرماندار مشهد جریان دارد.

۱۲ نانوایی ثابت در حریم حرم اضافه می‌شوند

رئیس اداره نظارت و بازرسی جهاد کشاورزی شهرستان مشهد با تاکید بر اینکه تصمیماتی درباره افزایش واحدهای ثابت و سیار نانوایی در حریم حرم مانند ایام پایانی صفر در دستور کار قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: کارهایی نیز در این باره انجام شده است.

وی با اشاره به افزایش تعداد نانوایی‌های اطراف حرم عنوان کرد: تعداد ١٢ نانوایی ثابت به حریم حرم اضافه می‌شوند که در حال گرفتن پروانه کسب و سهمیه آرد هستند و برای رفاه حال زائران و بهتر ارائه کردن خدمت نسبت به عرضه نان در حریم حرم، از پنجشنبه اکثر نانوایی‌ها فعالیت خود را شروع خواهند کرد.

نصری با تاکید بر تسهیل دسترسی زائران به نانوایی و تامین نان اظهار کرد: در نظر داریم حدود ۶ کانکس سیار نانوایی در حریم حرم اضافه کنیم که این کانکس‌ها در حال جایگذاری و انتقال به حریم حرم هستند.

رئیس اداره نظارت و بازرسی جهاد کشاورزی شهرستان مشهد ضمن اشاره به پیش‌بینی حضور ۱۰ میلیونی زائران در مشهد و اهمیت تامین نان به عنوان اقلام ضروری برای آنان گفت: برای تعطیلات نوروز و حضور زائران اداره غله پیش‌بینی تامین آرد به میزان ٨ هزار تن برای ۱۰ میلیون زائر را کرده است و برای خدمت‌رسانی بهتر نانوایی‌های اطراف حرم نیز در این ایام از افزایش سهمیه برخوردار خواهند شد.

عرضه ارزاق عمومی در واحدهای منتخب

وی درباره تامین سایر اقلام از سوی جهاد کشاوزی تصریح کرد: واحدهای منتخبی بابت ارزاق عمومی از طرف اتاق اصناف در حریم حرم تعریف شده که بنرهای آن در سطح شهر برای اطلاع‌رسانی نصب شده است تا کالاهای مورد نیاز عموم مردم با قیمت مناسب عرضه شود.

نصری با تشریح قیمت‌های اقلام مورد عرضه در واحدهای منتخب، ادامه داد: در واحدهای موردنظر برای این امر، کالاها با قیمت مصوب وجود دارد و براساس همان قیمت به زائران عرضه می‌شود و کالاهایی که قیمت مصرف‌کننده روی کالا درج شده است با همان قیمت روی کالا فروخته خواهند شد تا اجحافی در حق زائران صورت نگیرد.

کشتارگاه‌ها تعطیلات ندارند

رئیس اداره نظارت و بازرسی جهاد کشاورزی شهرستان مشهد در خصوص تامین اقلام پروتئینی در ایام نوروز و اقدامات انجام شده در این باره از سوی جهادکشاورزی تشریح کرد: با کشتارگاه‌ها هماهنگ شده که به صورت شیفتی و بدون تعطیلات فعالیت کنند تا در عرضه مواد پروتئینی مشکلی پیش نیاید.

وی در پایان گفت: بازارهایی به جهت تنظیم قیمت‌ها در بازار راه‌اندازی شده است و شروع به کار این بازارها از ١۵ اسفند ماه خواهد بود و اقلام پرمصرف خانواده‌ها در این بازارها عرضه خواهد شد.

خبرنگار: طاهره فجرداودلی

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.