محمدتقی فهیم منتقد سینمایی با بیان این که فیلم‌های تولیدی سینما به درد مخاطب نمی‌خورد، گفت بعد از تغییرات سیاسی در دهه ۷۰، ۲۵ سال است شاهد سینمای حزبی هستیم و کارشان صدور بیانیه است.

فهیم، منتقد سینما: فیلم‌هایی که ساخته می‌شود به درد مخاطب نمی‌خورد

به گزارش قدس آنلاین، محمدتقی فهیم در روز چهارشنبه در نشستی که در ساختمان شهدای رسانه به منظور معرفی مستند «داستان امر و نهی» که روایتی از مدیریت سینمای ایران در دهه ۶۰ است برگزار شد، اظهار داشت: اینکه امروز ما با یک سینمای کم تاثیر روبه رو هستیم که نه به درد دنیا و نه آخرت می خورد حاصل اتفاقاتی است که در اوایل انقلاب رخ داده است. حذف بخشی از بدنه سینما که می توانست در خدمت انقلاب و شرایط جدید و سیستم جدید تازه روی کار آمده باشد. چرا که این حذفیات نیاز به جایگزین داشت.

فهیم به سینمای فاقد قصه، قهرمان و قواعد درست جهانی و تفریح اشاره کرد و گفت: اگر فیلمی نتواند مخاطب را سرگرم کند فقط به درد محافل و توده ها می خورد. سینمای امروز الگو گرفته از سینمای اروپای شرقی و کپی شده از آن است.

وی خاطرنشان کرد: امام هم به عنوان مثال و رویه حکومت گرایی صحبت از سینما کرده و آن را نجات می دهد اما کسانی این حوزه را گرفتند که بعدها دست به بنیانگذاری سینمای اروپایی کردند.

فهیم گفت: بنیانگذاران سینمای نوین ایران از همین روند در رویه استفاده و همان جملات مشهور اروپایی ها را به کار می گیرند. سینما برای مردم عادی است، قصه، رویا و قهرمان می خواهند تا با این ها ارتباط بگیرند.

جلیل محبی دبیر سابق ستاد امر به معروف و نهی از منکر هم در این نشست گفت: تنها ۱۳ درصد مردم تلقی درستی از امر به معروف و نهی از منکر و قیام عاشورا دارند. هیچ کس در جمهوری اسلامی به اندازه مسوولان جلوی امر به معروف و نهی از منکر را نگرفته است. هیچ کس به خود اجازه نمی داد به خودش امر به معروف و نهی از منکر کند.

وی افزود: کار کردن در امر به معروف و نهی از منکر منوط به این است که مسوولان آن را بپذیرند. امر به معروف شعار مسوولان است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.