خطیب نماز جمعه تهران گفت: وجود مبارک حضرت علی اکبر(ع) یک الگو به معنای واقعی برای جامعه بشری، آحاد مردان و زنان و بویژه جوانان تربیت یافته در مدرسه قرآن و عترت است.

حجت‌الاسلام و المسلمین ابوترابی‌فرد: حضرت علی اکبر(ع) یک الگوی واقعی برای جامعه بشری است

به گزارش قدس آنلاین، نمازجمعه این هفته تهران، (۱۲ اسفندماه) در مصلی امام خمینی(ره)، به امامت حجت‌الاسلام و المسلمین ابوترابی‌فرد برگزار شد.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به سالروز ولادت حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان گفت: حضرت اباعبدالله (ع) در توصیف این جوان برومند، آراسته به عالی ترین مدارج معرفت و تقوا و فضایل انسانی فرمودند: شبیه ترین فرد به حضرت رسول (ص) است. وجود مبارک حضرت علی اکبر(ع) به معنای واقعی یک الگو برای جامعه بشری، آحاد مردان و زنان و بویژه جوانان تربیت یافته در مدرسه قرآن و عترت است.

ابوترابی فرد با توصیف ویژگی های شخصیتی حضرت علی اکبر(ع) گفت: آن حضرت در فضایل و کمالات اخلاقی چهره زیبا، دلربا، آسمانی، سخن دلنشین و کلام متقن پیامبر عظیم‌الشان اسلام را به نمایش گذاشت. کاملترین نماد و مظهر کمالات و سجایای اخلاقی از نظر شخصیت بود. اگر می‌خواهیم با سخن پیامبر عظیم‌الشان با منطق رسول مکرم و با سجایای اخلاقی این شخصیت استثنایی تاریخ حیات بشر آشنا شویم باید شخصیت حضرت علی اکبر(ع) را ترسیم کنیم و به او اقتدا بنمایم.

خطیب نماز جمعه تهران اظهار داشت: برای شناخت این شخصیت ملکوتی تربیت یافته در مدرسه توحید، رسالت و امامت شایسته است کلام گهربار او را در آستانه ورود به سرزمین کربلا خطاب به پدر بزرگوارشان مورد بررسی قرار دهیم؛ آن هنگام که همه حوادث و رویدادها حکایت از آن می‌کرد که این کاروان در معرض یک حادثه بزرگ قرار دارد و برای ساخت تاریخ و برای تحول در جامعه بشری باید مجاهدتی سخت و استثنایی را آغاز کند و چهره زیبای حضرت ملک موت و لقای خدای سبحان را مشاهده می کردند، فرمود: پدر بزرگوار مگر ما برحق نیستیم، اگر در صراط مستقیم قدم بر می‌داریم بی صبرانه در انتظار ملاقات خدای سبحان هستیم.

وی با بیان اینکه انبیای الهی برای تربیت چنین انسانی مبعوث شدند گفت: تمام دغدغه حضرت علی اکبر(ع) شناخت حق، ایمان به حق، ایستادگی در کنار حق و ایثار جان برای تثبیت حاکمیت حق با تربیت انسان‌های حق مدار است؛ این خلاصه مدرسه توحید است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.