نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: پروانه‌هایی که پیش از تصویب و ابلاغ طرح تفصیلی و توسط شهرداری صادر شده اکنون مغایرت آن‌ها با جزئیات طرح تفصیلی زمینه‌ساز بروز مشکلاتی برای مردم شده است.

از آب گرفتگی تا چالش در اسناد مالکیتی 

به گزارش قدس خراسان، حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر صبح جمعه همراه با مدیران شهری و مسئولان استانی از گود فخار در محله میرزا کوچک خان مشهد بازدید و اظهار کرد: بازدید امروز در ادامه مراجعات مستمر مردم مشهد به دفتر بنده صورت گرفت تا ضمن تجمیع مطالبات مردم، مشکلات آن‌ها با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی و مدیران شهری و به‌صورت چهره به چهره حل‌وفصل شود.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی یکی از چالش‌های اصلی اهالی گود فخار را آب‌گرفتگی‌هایی دانست که بر اثر خفیف‌ترین بارندگی‌ها در این محله ایجاد می‌شود.

وی گفت: با توجه به اختلاف سطح خانه‌ها با سطح زمین در این محله، آب باران در گود جمع می‌شود و مشکلات زیادی برای مردم ایجاد می‌کند.

به گفته پژمانفر، این اختلاف سطح باعث شده تا برای اتصال لوله‌های دفع فاضلاب محله گو فخار به شبکه فاضلاب شهری به ایستگاه‌های پمپاژ مستقل نیاز باشد، که در این بازدید راهکارهای مدیریت اوضاع با حضور نماینده اداره کل آب و فاضلاب بررسی شد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی افزود: مشکلات شهری و چالش‌هایی که ساکنان این منطقه با شهرداری دارند موضوع مهم دیگری است که باید برای آن تدبیر کرد.

وی گفت: پروانه‌هایی که پیش از تصویب و ابلاغ طرح تفصیلی و توسط شهرداری صادر شده اکنون مغایرت آن‌ها با جزئیات طرح تفصیلی زمینه‌ساز بروز مشکلاتی برای مردم شده است، بنابراین مقرر شد تا با وساطت شورای شهر، شهرداری با اداره کل مسکن و شهرسازی وارد تعامل شوند و مشکلات حل و فصل شود.

پژمانفر در ادامه به مشکلات سند خانه های این محله پرداخت و گفت: متاسفانه در برخی موارد شاهد وجود نواقصی در سند مالکیت این خانه‌ها هستیم و این امر، علاوه بر اینکه مشکلاتی در حوزه صدور پروانه و اخذ پایان کار برای شهروندان ایجاد کرده، کنترل اوضاع را از دست شهرداری منطقه هم خارج کرده و فرآیند تملک اراضی برای بهسازی گود به دلیل همین مشکلات متوقف شده است لذا مقرر شد نماینده سازمان ثبت اسناد و املاک به‌صورت خاص به این مشکل رسیدگی کند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی به نقش سازنده اهالی برای بهبود شرایط منطقه اشاره کرد و گفت: اهالی محله هم باید اراده راسخی برای پرداخت عوارض شهرداری و هزینه‌های مربوط به آن داشته باشند تا شهرداری بتواند پروژه‌های بهسازی و اصلاح هندسی محله را با سرعت بیشتری دنبال کند و محله از این وضعیت خارج شود.

گفتنی است؛ گود فخار در گذشته، محل کارآفرینی بود و در این گود تاریخی شهر مشهد برداشت خاک برای ساخت و تولید آجر در کوره آجرپزی انجام می‌شده است، با پایان کار تولیدی این کوره برخی از مردم در این گود ساکن شدند و این شد آغاز مشکلاتی که تا امروز گریبانگیر مردم این محله محروم در قلب مشهد شده و با رنگ آمیزی خانه‌ها و گلدان چیدن هم حل نشد!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.