۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۳
کد خبر: 854905

سرپرست اداره کل بحران استانداری البرز با اشاره به وضعیت نگران کننده شش ساختمان در منطقه شش کرج گفت: چون ساختمان‌ها به هم وصل هستند، اگر یکی از آنها فرو بریزد مابقی هم فرو می‌ریزند.

وضعیت نگران کننده ۶ ساختمان در کرج

به گزارش قدس آنلاین، منوچهر غفاری با بیان اینکه وضعیت چند ساختمان در منطقه شش کرج به مرز هشدار رسیده است، اظهار کرد: وضعیت این ساختمان‌ها که در تقاطع خیابان بوعلی با شهید بهشتی واقع شده‌اند اصلاً جالب نیست و هر آن احتمال بروز حادثه وجود دارد.

وی ادامه داد: پنج مورد از این شش ساختمان‌ که به نوعی به یکدیگر متصل هستند، قدیمی ساز است و از عمر یکی دیگر از آنها هم چند سالی بیشتر نمی‌گذرد.

این مسئول توضیح داد: متاسفانه یکی از این ساختمان‌ها که ورثه‌ای و خالی از سکنه است نشست کرده و این نشست هر روز بیشتر می‌شود.

وی ادامه داد: متاسفانه تاکنون اقدام جدی برای رفع خطر صورت نگرفته و طی مکاتبات انجام شده با شهرداری، مشخص شده که سکنه به دلایل مختلف واحدهای خود را تخلیه نمی کنند که این امر بسیار نگران کننده است.

این مسئول گفت: البته بیشتر واحدهای این ساختمان‌ها تجاری- اداری هستند و تعداد واحدهای مسکونی آنها کمتر از انگشتان یک دست است.

غفاری ابراز کرد: برای پیشگیری از وقوع فاجعه، اولین کار این است که تمامی واحدهای این ساختمان‌ها به طور کامل تخلیه شود تا با اقدامات تخصصی و فنی این ساختمان‌ها مهار شوند.

وی افزود: البته واقعیت این است که مهار این ساختمان‌ها دارویی مقطعی است و هیچ راهی جز تخریب کامل آنها وجود ندارد.

وی ادامه داد: چون ساختمان‌ها به هم وصل هستند، اگر یکی از آنها فرو بریزد مابقی هم فرو می‌ریزند به همین دلیل باید قبل از وقوع این اتفاق، عملیات تخریب آنها به صورت اصولی صورت بگیرد.

سرپرست اداره کل بحران استانداری البرز گفت: البته این نوع ساختمان‌ها در سایر مناطق کرج مثل یک و سه هم وجود دارد ولی اوضاع آنها به اندازه این شش ساختمان وخیم نیست به همین دلیل شهرداری باید با کمک صاحبان آنها اقدامی اساسی برای پیشگیری از خطر قریب الوقوع صورت دهد تا شاهد حوادث ناگوارو غیرقابل جبران نباشیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.