مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران منطقه ساری از بازدارنده نبودن جرایم قاچاق چوب گفت و بیان داشت: قانونگذار باید قوانین موجود را اصلاح کند.

جرایم قاچاق چوب بازدارنده نیست/ تکذیب خاک فروشی در مازندران

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سیدعلی علوی در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی اظهارکرد: جرایم حوزه منابع طبیعی متناسب با جرم نبوده و متخلفین مجدداً اقدام به قاچاق چوب می  کنند.

وی در پاسخ به سوالی در رابطه با قاچاق خاک از عرصه های منابع طبیعی استان این موضوع را تکذیب کرد و افزود: فیلم پخش شده در فضای مجازی مربوط به فروش خاک های حاصل از لایروبی رودخانه ها و آب بندان ها بود که مربوط به مازندران نیست.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران منطقه ساری با اشاره به اینکه در زمینه تولید کربن هفتمین کشور و در جذب کربن نیز رتبه چهل و دو را دارا هستیم، تاکید کرد: باید برای این مساله چاره اندیشی شود چراکه اگر این روند اصلاح نشود بعد از سال 2030 جزو 17 کشور خشک دنیا خواهیم شد.
وی با اعلام اینکه درصدد هستیم با آماده سازی زیرساخت ها، در سال 1403 تعداد 11 میلیون اصله نهال تولید کنیم، افزود: بخش های خصوصی و دولتی در راستای تولید نهال پای کار آمدند و تاکنون با شرکت های چوب و کاغذ، آرین سینا، سیمان نکا و برق منطقه ای قرارداد منعقد کردیم.

علوی با بیان اینکه آب منطقه ای بسیاری از عرصه های منابع طبیعی را تحت عنوان بستر اجاره داده است، خاطرنشان کرد: کلیه اطلاعات در این رابطه جمع آوری و احصا شده تا در شورای حفظ حقوق بیت المال درباره آن تصمیم گیری شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران منطقه ساری از اجرای 3 طرح آبخیزداری در سالجاری خبر داد و افزود: طی سالهای اخیر 10 سد سرشاخه گیر در استان احداث و با اجرای این طرح ها حوادث ناشی از سیلاب ها کاهش داشته است.

گفتنی است: در پایان این نشست رسانه ای یک اصله نهال انجیلی - گونه اختصاصی جنگل‌های هیرکانی - توسط خبرنگاران به یادگار در محوطه اداره کل منابع طبیعی غرس شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.