نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت:ترک فعل‌هایی در خصوص زاینده‌رود اتفاق افتاده و انتظار داریم قوه قضائیه به آن‌ها رسیدگی کند.

 قوه قضائیه به ترک فعل‌ها در حوضه زاینده‌رود ورود کند

به گزارش قدس انلاین، حجت‌الاسلام محمدتقی نقدعلی نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای اداری استان اصفهان اظهار داشت: نمایندگان این روزها مشغول بودجه هستند و در این راستا نماینده آن‌ها شدم تا در این سفر باشم.

وی تأکید کرد: مسیری که آقای رئیسی در قوه قضائیه آغاز کردند را آقای اژه‌ای با جدیت بیشتر دنبال می‌کنند و با انتخاب مدیرکل دادگستری تحولات فراوانی در استان رقم زدند.

نقدعلی عنوان کرد: برخی پرونده‌های کثیرالشاکی و مسن هنوز تعین تکلیف نشده و عنایت ویژه برای شناسایی اموال نیاز دارد، همچنین در خصوص صدور احکام نیز توجه ویژه دارید اما وجود تعداد زیاد پرونده دلیل نمی‌شود برخی از رأی‌ها سست صادر شود.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی در خصوص معیشت قضات یادآور شد: تقاضا دارم برای معیشت کادر اداری خودتان وارد شوید زیرا مباحثی شنیده‌ایم که ورود خودتان را می‌طلبد و از سمتی شرایط این افراد با توجه به حجم مراجعات با دیگر ارگان‌ها متفاوت است.

وی با تأکید بر اینکه اصفهان را باید ویژه دید، اظهار کرد: در حال حاضر با کمبود قاضی مواجه هستیم، همچنین مورد دیگر زندان‌های داخل شهرها است و نمونه آن زندان خمینی‌شهر و اصفهان است که زمین زندان خمینی‌شهر را دیده‌ایم و در مجلس اجازه فروش را داده‌ایم.

نقدعلی در پایان با اشاره به ترک فعل‌ها در خصوص حوضه زاینده‌رود گفت: انتظار داریم در این خصوص به ترک فعل‌ها رسیدگی شود.

آب محور اصلی چالش‌های اصفهان

مهران زینلیان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان در شورای اداری استان اصفهان با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در دیدار با مردم اصفهان اظهار داشت: استان اصفهان سومین استان بزرگ و پیشران در بسیاری از مسائل است اما با چالش‌هایی از جمله فرونشست، محیط‌زیست روبرو است و محور اصلی این مشکلات موضوع آب است.

وی با بیان اینکه ترک فعل‌های عدیده‌ای در حوضه زاینده‌رود اتفاق افتاده است، افزود: در اسناد بالادستی وزارت نیرو، برخی مصارف در قبال منابعی که تأمین نشده تعریف شده است، قرار بوده حدود ۲٠ سال قبل وزارت نیرو آبی بیاورد و آبی ببرد اما این اتفاق رقم نخورد.

زینلیان اظهار کرد: ورود به ترک فعل‌ها، الزام به انجام تعهدات وزیر نیرو در جمع کشاورزان، به جریان افتادن پرونده‌ها و... از جمله مسائلی است که از ریاست قوه قضائیه انتظار داریم به آن‌ها توجه داشته باشند.

شرایط بخش صنعت و کشاورزی خاص است

امیررضا نقش، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان اظهار داشت: شرایط استان اصفهان در بخش صنعت و کشاورزی شرایطی خاص است و مسائل و مشکلات آن حجم زیادی دارد، هرچند تلاش شده با قانون مسائل و مشکلات واحدهای صنعتی را رفع کنیم و به هر میزانی که این مسائل حل شود اما باز هم به آمارمان افزوده می‌شود.

وی با بیان اینکه تا وقتی به تأمین مالی بانک‌ها و واحدها ورود پیدا نکنیم شرایط سخت‌تر خواهد شد، گفت: تمرکز منابع در تهران است و از ۷ هزار همت منابع بانکی، ۵۳ درصد آن در تهران است و ۶۴ درصد تسهیلات کشور نیز در تهران قرار دارد و پس از آن اصفهان با ۵.۱ درصد منابع در رتبه دوم قرار دارد اما ۴.۵ درصد تسهیلات در اصفهان است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.