مدیرعامل بنیاد فرهنگی رضوی دو ویژه برنامه محوری این بنیاد در ایام نوروز را پذیرایی از دانش آموزان زائراولی محروم و نیز برگزاری جشن عبادت ویژه یک هزار دختر تازه مکلف از سراسر کشور عنوان کرد.

میزبانی نوروزی از زائر اولی‌ها و جشن عبادت ۱۰۰۰ تازه مکلف از سراسر کشور

سیدمحمدصادق علی پرست در نشست خبری تشریح برنامه‌های نوروز ۱۴۰۲ سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی که صبح امروز در محل سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی برگزار شد، در رابطه با دو برنامه محوری بنیاد فرهنگی رضوی اظهار کرد: از جمله ویژه برنامه‌های نوروزی این بنیاد «مهمان بهشت» است که در دومین سال اجرای خود، درصدد دعوت از اقشاری است که بضاعت انجام سفر زیارتی مشهدالرضا(ع) را ندارند و ممکن است چنین امکانی را هم تا سال‌های سال پیدا نکنند.

وی ادامه داد: نوروز پیش رو، میزبان ۱۶۰ دانش آموز زیارت اولی از روستاهای کم برخوردار کشور در قالب سفر زیارتی از مبدأ تا مبدأ خواهیم بود و این عزیزان را از محل سکونت و همه امکانات سفر تا بازگشت به شهر و دیارشان پذیرایی می‌کنیم.

به گفته علی پرست، مهمانان نوروزی بنیاد فرهنگی رضوی، از تاریخ ۲۴ اسفندماه وارد مشهد می‌شوند و به مدت سه روز در اقامتگاه دبیرستان علوم و معارف اسلامی امام رضا(ع) سکونت پیدا می‌کنند و در این فرصت، با ویژه برنامه‌های پربار زیارتی، سیاحتی و نیز علمی و آموزشی از جمله زیارت حرم مطهر رضوی، مناجات‌خوانی، نشست‌های معرفت افزایی، روایتگری دفاع مقدس، حضور در مزار شهدا، مشهدگردی، کارگاه‌های انگیزشی و استعدادیابی، حضور در پارک علم و فناوری، اکران فیلم، مسابقات ورزشی، فرهنگی و هنری و برای برخی از دانش آموزان انجام تست‌های سنجش ساختار قامتی در خدمت آنها خواهیم بود.

وی اضافه کرد: تجربه ارزشمند سال نخست اجرای این طرح و اردوی زیارتی در سال گذشته، برکات معنوی بسیاری برای دانش آموزان شرکت‌کننده در پی داشت و شاهد اتفاقات زیبا و دلنشینی پس از اولین زیارت آنها بودیم.

از این رو در دومین سال نیز تلاش می‎کنیم به نحوی شایسته با مهیا کردن همه امکانات پذیرایی، تدارک بسته‌های هدایا و نیز آماده‌سازی فرصت تهیه سوغات سفر توسط خود بچه‌ها برای اعضای خانواده‌شان از طریق هدایای نقدی خیرین، سفر زیارتی به یادماندنی برای آنها رقم بخورد.

مدیر عامل بنیاد فرهنگی رضوی در بخش دیگری از این نشست، از طرح برگزاری جشن تکلیف ویژه ۱۰۰۰ دختر تازه مکلف از سراسر کشور خبر داد و افزود: در قالب جشنی یک روزه با عنوان «بر بال فرشتگان» که از پنجم لغایت پانزدهم فروردین ماه برای یک هزار مخاطب در حرم مطهر حضرت رضا(ع) تهیه و تدارک دیده شده، دختران دانش آموز همراه اولیای خود از اقصی نقاط کشور مهمان مشهدالرضا(ع) می‌شوند و در کنار جشن، خانواده‌ها نیز از کارگاه‎های ویژه فرزندپروری با حضور اساتید مطرح کشور بهره‎مند خواهند شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.