امام جمعه آبادان با گرامیداشت ۲۹ اسفندماه سالروز ملی شدن صنعت نفت، گفت: این رویداد گامی موثری در راستای دفع نفود استعمارگران به داخل کشور بود.

امام جمعه آبادان:ملی شدن صنعت نفت، گام موثر دفع نفوذ استعمار بود

به گزارش قدس آنلاین،  حجت الاسلام عبدالحسین غبیشاوی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه آبادان افزود: ۲۹ اسفند یک انقلاب بود که در تاریخ ایران ماندگار شد، قبل از ملی شدن این روز، نفت ایران توسط استعمارگران به تاراج برده می‌شد.

وی اظهارکرد: ملی شدن صنعت نفت کشور با حمایت مرجعیت دینی در کشور، از مهمترین رویدادهای تاریخ ایران است.

خطیب جمعه آبادان گفت: این رویداد، موجب بالا رفتن توان اقتصادی کشور در زمینه تولید و صادرات نفت شد.

حجت الاسلام غبیشاوی در ادامه سخنانش بیان کرد: استعمارگران و بدخواهان از ملی شدن صنعت نفت، خوشحال نشدند زیرا دست آنها از غارت ثروت خدادادی کشور قطع شد و منافع اقتصادی آنان به خطر افتاد.

وی در ادامه سخنانش همچنین با تبریک فرارسیدن سال جدید به شهروندان و مسافران نوروزی، بر لزوم انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر در این ایام تاکید کرد و افزود: وجب به وجب آبادان مقدس است زیرا در این شهر، رزمندگانی در راه دفاع از کشور به شهادت رسیدند و باید به آرمان های آنان احترام گذاشته شود.

خطیب جمعه آبادان با انتقاد از برخی بی حجابی‌ها گفت: این بی حجابی اعتراض امت حزب الله را در پی داشته و دستگاه های نظارتی باید راهکاری برای بد حجابی در شهر کنند.

حجت الاسلام غبیشاوی در بخش دیگری از سخنانش، نوروز را فرصتی برای خانه تکانی دل ها دانست و افزود: آبادان میزبان مهمان نوروزی و کاروان راهیان نور است که باید از آنان به شایستگی پذیرایی کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.