۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۲
کد خبر: 860056

معاون اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: تاکنون بیش از ۳۰۰ نفر از متکدیان حرفه‌ای در معابر مختلف شهری جمع‌آوری شده‌اند؛ جمع‌آوری هر متکدی برای مدیریت شهری بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان هزینه دارد.

۳۰۰ متکدی حرفه‌ای در مشهد جمع آوری شدند

به گزارش قدس خراسان، مهدی ابراهیمی با بیان اینکه یکی از ماموریت‌های معاونت اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد مقدس، معطوف به ساماندهی آسیب‌های اجتماعی شهر است، اظهار کرد: برهمین اساس، گشت‌های جمع‌آوری و ساماندهی متکدیان و کودکان کار پیوسته در تمام طول سال انجام می‌شود.

معاون اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد با بیان اینکه همزمان با حضور زائران نوروزی، این گشت‌ها، با ۱۰ اکیپ اجرایی می‌شوند، گفت: امسال نسبت به سال‌های گذشته، شاهد حضور بیشتر متکدیان در اطراف حرم مطهر رضوی بوده‌ایم لذا از مردم تقاضا داریم به‌جای کمک‌کردن به متکدیانی که شناختی نسبت به آنها نداریم و اکثرا معتاد متجاهر هستند، به مراکز نیکوکاری کمک کنند.

وی افزود: قانون بازدارنده‌ای در بحث تکدی‌گری نداریم و تنها اقدام بازدارنده، جمع‌آوری بوده که آن هم برای حداکثر ۳ ماه نگهداری در خانه سبز است؛ مادامی که مردم بخاطر عواطف و احساسات و خیرخواهی به چنین افرادی کمک می‌کنند، مجدد شاهد بازگشت متکدیان به سطح شهر خواهیم بود.

ابراهیمی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۳۰۰ نفر از متکدیان حرفه‌ای در معابر مختلف شهری در ایام نوروز جمع‌آوری شده‌اند، تصریح کرد: جمع‌آوری هر متکدی برای مدیریت شهری که بودجه خود را از مردم تامین می‌کند، بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان هزینه دارد؛ این هزینه، بدون احتساب هزینه نگهداری و پرستاری است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی علوی ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۳
    0 0
    بعضی از متکدیان دارای خودرو مدل بالا ومنزل دو طبقه هستند نیازی به نگهداری ان هادر مکان های شهرداری نیست ...یک خانم در ۳۶۵ روز سال سر قفلی مکان نبش یاس ۱۲ ..بلوار جانباز ۳ روبروی ساختمان در حال احداث نبش یاس ۱۲ ...هیچکس را تا شعاع صد متر اجازه نشستن وتکدی گری نمی‌دهد وشب ها از ساعت ۹ به بعد پسرش با یک خودرو مدل بالای پراید برای بردن مادر می‌آید....این متکدیان مرفه برای آبروی نظام خوب نیست ولیمه می‌زنند ومردم ساده که میلیون ها تومان به این آدم های حقه باز وجه پرداخت می‌کنند در حالیکه بسیاری از این ها معتاد به مواد صنعتی هستند ..؟!!!