رئیس اتحادیه صنف رستوران‌داران، کباب و حلیم پزان مشهد گفت: حداکثر قیمت هر کیلوگرم شله در مشهد طی ماه رمضان ۸۵ هزار تومان و هر کیلوگرم حلیم ۸۰ هزار تومان است و مغازه داران، مجاز به فروش به قیمتی بالاتر از نرخ مصوب نیستند.

حداکثر قیمت هر کیلو شله در مشهد ۸۵ هزار تومان و هر کیلو حلیم ۸۰ هزار تومان است

به گزارش قدس خراسان، حسن امیریان اظهار کرد: بر این اساس نرخ مصوب هر کیلوگرم حلیم درجه یک با گوشت گوساله ۷۵ هزار تومان و نرخ مصوب هر کیلو حلیم درجه یک با گوشت گوسفندی نیز ۸۰ هزار تومان است و نرخ مصوب هر کیلو حلیم درجه ۲ با گوشت گوساله ۶۵ هزار تومان و هر کیلو حلیم درجه ۲ با گوشت گوسفندی ۷۰ هزار تومان است.

رئیس اتحادیه صنف رستوران‌داران، کباب و حلیم پزان مشهد اضافه کرد: نرخ مصوب هر کیلوگرم شله درجه یک با گوشت گوساله ۸۰ هزار تومان و با گوشت گوسفندی ۸۵ هزار تومان است و نرخ مصوب هر کیلوگرم شله درجه ۲ با گوشت گوساله ۷۰ هزار تومان و با گوشت گوسفندی ۷۵ هزار تومان است.

وی افزود: واحدهای زیرپوشش این اتحادیه باید نرخنامه شله و حلیم را نصب کرده و در معرض دید خریداران قرار دهند و حداکثر ۲ ساعت قبل از اذان مغرب فروش آن را آغاز کنند.

امیریان اظهار کرد: فعالیت رستورانها در طول روز تا ۲ ساعت قبل از اذان مغرب ممنوع است اما این موضوع، مشکلاتی را برای زائران به وجود آورده زیرا این موضوع زمینه تخلفاتی را فراهم کرده است به طوری که گاه افرادی بسته های غذا را در اطراف حرم مطهر رضوی دستفروشی می کنند.

رئیس اتحادیه صنف رستوران‌داران، کباب و حلیم پزان مشهد ادامه داد: از مسوولان مربوطه درخواست شده است که حداقل ۲ ساعت در ظهر (ساعت ۱۱ تا ۱۳) مجوز فعالیت رستوران ها را صادر کنند تا زائران بتوانند ناهار خود را تهیه کنند زیرا غذاهایی که افراد در اطراف حرم به صورت غیرمجاز عرضه می کنند از سلامت و بهداشت لازم برخوردار نیست.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.