مدیرکل هواشناسی استان خوزستان گفت: بیشترین حجم بارش در مناطق شمالی، شمال شرقی و مناطق مرتفع استان خواهد بود.

ادامه بارش باران در نقاط مختلف خوزستان

به گزارش قدس آنلاین محمد سبزه‌زاری مدیرکل هواشناسی استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: تاثیر  سامانه بارشی تا اواخر وقت امروز 11 فروردین 1402 در مناطق غربی و مرکزی و تا اواسط روز شنبه در مناطق شمال شرق و شرق سبب وقوع رگبار و رعد و برق و وزش باد متوسط تا شدید و تندباد لحظه‌ای می‌شود.

وی در ادامه با پیش‌بینی باران برای مناطق خوزستان بیان کرد: بیشترین حجم بارش در مناطق شمالی، شمال شرقی و مناطق مرتفع استان خواهد بود، اما با توجه به ماهیت فصل بهار و ضرایب بالای ناپایداری احتمال شدت گرفتن بارش‌ها در دیگر مناطق نیز وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی استان خوزستان با اشاره به این مطلب که همچنین بارش تگرگ در مناطق مستعد و بارش برف در ارتفاعات نیز دور از انتظار نیست، خاطرنشان کرد: همچنین تا روز دوشنبه وزش باد در مناطق جنوبی، مرکزی و غربی به‌صورت متوسط تا شدید پیش بینی می‌شود.

وی اضافه کرذ: از اواخر امروز تا روز یکشنبه به‌تدریج کاهش محسوس دما به میزان 5 تا 6 درجه پیش بینی می‌شود.

سبزه‌زاری در ادامه تصریح کرد: از روز شنبه تا اواخر روز دوشنبه نیز شمال خلیج فارس مواج است.

وی ادامه داد: همچنین در شبانه روز گذشته  آبادان با 32.6 و ایذه با 7.4 درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنکترین نقاط استان خوزستان گزارش شده‌اند.

مدیرکل هواشناسی استان خوزستان گفت: در شبانه‌روز گذشته حداکثر دمای اهواز به 31.4 و حداقل به 16.8 درجه سانتیگرا د رسیده است

پایان پیام/

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.